روسیه خشونت علیه غیرنظامیان فلسطین را محکوم کرد

روسیه خشونت علیه غیرنظامیان فلسطین را محکوم کرد
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 23:01

معاون وزیر خارجه روسیه، خشونت علیه غیرنظامیان در فلسطین را محکوم کرد و خواستار برگزاری فوری نشست وزرای چهار جانبه خاورمیانه با میانجی‌گری بین‌المللی شد.

العالم - اروپا

ویکتوریا ورشینین روز یکشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت درباره تنش در فلسطین که به ریاست وانگ یی وزیر خارجه چین برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما تأکید می‌کنیم که هیچ جایگزینی برای حل و فصل اختلافات سیاسی وجود ندارد. طرفین باید به مسئولیت خود در قبال سرنوشت میلیون‌ها اسرائیلی و فلسطینی توجه داشته باشند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: هرگونه اقدامات یک‌جانبه از جمله فعالیت‌های اسکان، تخریب ساختمان‌های مسکونی فلسطین، بیرون راندن جمعیت عرب از محل تولد خود، تحریکات و تحریک خشونت، باید مردود دانسته شود.

ورشینین با تاکید بر اینکه آتش بس و متوقف کردن خونریزی نخستین اولویت است، اظهار کرد: ما از طرفین می‌خواهیم با رعایت موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی، از آسیب‌رساندن به جمعیت و زیرساخت‌های غیرنظامی و مورد استفاده روزنامه نگاران خودداری ورزند.

وی تصریح کرد: تخریب اوضاع در منطقه درگیری که منجر به درگیری مسلحانه و از دست رفتن جان بیشمار انسان‌ها می‌شود، باعث نگرانی عمیق مسکو است. ما به شدت استفاده از زور و خشونت علیه غیرنظامیان در فلسطین و اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد: دور جدید بحران ثابت می‌کند که عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی اگرچه پدیده سودمندی است اما در صورت نادیده گرفتن پرونده فلسطین و اسرائیل، توانایی ایجاد یک ثبات همه جانبه در وضعیت خاورمیانه را ندارد.

ورشینین افزود: وخیم شدن اوضاع به ترکیبی از عوامل بستگی دارد که اصلی‌ترین آنها عدم وجود روند مذاکره مستقیم است. در جریان چنین مذاکراتی است که از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها خواسته می شود تا راه حل‌هایی برای همه مسائل اساسی وضعیت نهایی بیابند.

وی ادامه داد: به منظور تنش‌زدایی در اوضاع و اعتمادسازی، بر این باوریم که برگزاری فوری نشست چهار جانبه خاورمیانه با میانجی‌گری بین‌المللی در سطح وزرا اهمیت دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها