راهپیمایی مردم مغرب در حمایت از مقاومت فلسطین

راهپیمایی مردم مغرب در حمایت از مقاومت فلسطین
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 13:16

مردم مغرب در شهرهای مختلف این کشور در حمایت از فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند و ضمن مخالفت با عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم اسرائیل همبستگی خود را با مقاومت فلسطین اعلام کردند.

العالم ـ آفریقا

شبکه تلویزیونی «روسیه الیوم» روز دوشنبه از برگزاری راهپیمایی در بسیاری از شهرهای مغرب در حمایت از مردم فلسطین و ساکنان غزه خبر داد و افزود: در جریان این تظاهرات، شرکت کنندگان شعارهایی علیه عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی سردادند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که هزاران نفر از مردم مغرب برای محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به فلسطینی ها و عادی‌سازی روابط مغرب و رژیم اسرائیل در رباط پایتخت این کشور تجمع کردند.

تظاهرکنندگان پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از مردم مظلوم آن در دست داشتند. «مردم مغرب، در دفاع از قدس و مسجد الاقصی همراه با مقاومت هستند» ، «مغرب مغرب مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند» ، «ما به هیچ شکل عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را نمی‌پذیریم» و «ما تجاوز صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنیم» از جمله شعارهایی بود که بر روی این پلاکاردها نقش بسته بود.

تظاهرکنندگان شعارهایی از جمله «فلسطین آزاد است، از صهیونیستها بیزار است» ، «لبیک یا اقصی» و «مردم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم می‌دانند، «از اینکه مسجد الاقصی را با دلار می‌فروشید، خجالت بکشید» و «از قدس عطر هزاران شهید می‌آید» سر دادند.

در جریان این راهپیمایی، معترضان پرچم‌های رژیم اسرائیل را به آتش کشیدند.

بر اساس گزارش شبکه روسیه الیوم، تظاهرات مشابهی در بسیاری از شهرهای مغرب به ویژه در «کازابلانکا» پایتخت اقتصادی این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان در تظاهرات شعارهایی از جمله «عادی‌سازی خیانت است، مقاومت امانت است» ، «نه، نه به عادی‌سازی روابط»، «غزه، غزه، نماد عزت» و «نه به اشغالگری، نه به عادی سازی»، «فلسطین فروشی نیست» سر دادند.

از هفته گذشته و در پی حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در محله «شیخ جراح» در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی از اعتراضات اهالی شیخ جراح در مقابل سرکوبگری صهیونیست ها حمایت کردند و ارتش اسرائیل در مقابل حملات کور و وحشیانه به نوار غزه را آغاز کرد.

در حالی حملات علیه غزه وارد هشتمین روز پیاپی شده که رژیم صهیونیستی از بامداد یکشنبه حملات گسترده و وحشیانه‌ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت داده است.

همچنین منابع فلسطینی آمار شهدای حملات جنایتکارانه هفت روزه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون را ۱۹۷ شهید اعلام کردند که در میان آن‌ها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می‌خورد و همچنین یک هزار و ۲۳۵ نفر نیز زخمی شدند.

در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین نیز از نوار غزه تاسیسات نظامی اسرائیل را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها