آسوشیتدپرس خواستار تحقیق درباره حمله رژیم صهیونیستی به دفترش در غزه شد

آسوشیتدپرس خواستار تحقیق درباره حمله رژیم صهیونیستی به دفترش در غزه شد
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 12:37

سردبیر ارشد خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس تحقیقات مستقل درباره حمله هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی به ساختمان ۱۲ طبقه محل استقرار دفتر محلی این رسانه در غزه را خواستار شد.

العالم ـ آمریکا

تارنمای آکسیوس نوشت: دولت اسرائیل گفته که حماس در ساختمان مذکور مستقر بوده است. اما "سالی بازبی" سردبیر ارشد آسوشیتدپرس گفت اسرائیل باید شواهد روشنی را درباره این حمله ارائه دهد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز روز یکشنبه گزارش داد که از دیوان بین المللی کیفری خواسته است، حمله اسرائیل به این ساختمان را بررسی کند، همچنبن تحقیقات لازم در مورد اینکه آیا این حمله جنایت جنگی بوده است یا خیر ، انجام گیرد.

آکسیوس نوشت وزارت خارجه آمریکا از پاسخگویی فوری به درخواست این رسانه آمریکایی برای اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است اما به گفته ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در گفتگو با گری پروت مدیر عامل آسوشیتدپرس «حمایت بی قید و شرط خود را از روزنامه نگاران و سازمان های رسانه ای مستقل» ابراز کرد.

گری پروت مدیر عامل آسوشیتدپرس ، همزمان با ادامه درگیری ها بین اسرائیل و حماس در بیانیه ای گفت: جهان اکنون آگاهی کمتری درباره اتفاقات غزه خواهد داشت.

پروت پیشتر در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به برج الجلا در غزه به عنوان محل استقرار دفاتر رسانه‌های خارجی، گفته بود ما از این که ارتش اسرائیل ساختمان محل استقرار دفتر خبرگزاری و سایر سازمان های خبری در غزه را هدف قرار داده و تخریب کرد، وحشت کرده‌ایم.

برج الجلاء محل استقرار دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، اسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه بود که اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

پربیننده ترین خبرها