راهپیمایی بزرگ حمایت از فلسطین، در یمن برگزار شد + فیلم

دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 18:42

راهپیمایی بزرگ حمایت از ملت و مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، امروز در شهر صنعا، پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، روز گذشته در بیانیه‌ای از ملت یمن خواسته بود روز دوشنبه- امروز- در تظاهرات حمایت از فلسطین مشارکت سازنده ای داشته باشند.

این دفتر اعلام کرد، معادله پاسخ و بازدارندگی فلسطین قواعد درگیری را در هم شکسته، توازن را تغییر داده و دشمن صهیونیستی را به هراس انداخته است.

به همین مناسبت، امروز راهپیمایی بزرگ مردمی در شهر "صعده" در حمایت و همدلی با ملت فلسطین برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، با حمل پلاکاردهایی در محکومیت سیاست منطقه‌ای آمریکا، شعارهایی در حمایت از قضیه محوری جهان اسلام، از جمله "پیروزی حتمی است.. از سرزنش سرزنش‌کنندگان نمی‌ترسیم)، (آغاز پایان اسرائیل.. به فرماندهی ابو جبریل)، (بمباران کن تل‌آویو را و به آن حمله کن و در آن آتش بیفروز)، (آمریکا و اسرائیل دشمنان واقعی هستند) سر دادند.

در بیانیه پایانی این راهپیمایی با تأکید بر اینکه، جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه، کرانه باختری و مناطق اشغالی فلسطین با خشم موشکی ویرانگر مواجه خواهد شد، آمده است: "صدای موشک‌های مقاومت در تل‌آویو و مناطق اشغالی فلسطین و فلج شدن دشمن صهیونیستی نشانه تحقق وعده الهی است و امت باید برای آن آماده باشد."

در ادامه این بیانیه آمده است: ملتهای منطقه با تمام قدرت به یاری مسجدالاقصی و غزه می‌شتابند و نبرد "شمشیر قدس" را راهگشای آزادی فلسطین قرار می‌دهند.

تظاهرات‌کنندگان یمنی همچنین تأکید کردند، به رغم محاصره و تجاوز به یمن، هرگز از هیچ تلاشی برای یاری مردم و مقدسات قدس فروگذار نمی‌کنیم، و "زمان سیطره دشمن بر قدس و اقصی گذشته و بهای تداوم تجاوزات دشمن گزاف خواهد بود."

در پایان راهپیمایی حمایت از فلسطین در صعده نیز از گروه‌های مقاومت فلسطینی به خاطر شجاعت و حماسه‌آفرینی در نبرد با دشمن صهیونیستی و حمایت از قدس و مسجدالاقصی تمجید شده است.

"صعده محمد جابر" استاندار صعده طی سخنرانی در حاشیه این راهپیمایی، گفت که ملت یمن آماده‌اند تحت رهبری "عبدالملک بدرالدین الحوثی" در راه فلسطین جهاد کنند.

وی خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی شد و اظهار داشت که دشمن صهیونیستی غده‌ای سرطانی در منطقه است و با ریشه‌کن شدن آن، مشکلات منطقه پایان خواهد یافت.

یمنی‌ها در این راهپیمایی‌ها، اشعاری در تمجید از مقاومت ملت فلسطین سروده و بر حمایت ملت یمن از فلسطین و مسجدالاقصی تأکید کردند.

یمنی‌ها همچنین بر تشابه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت یمن و نیز جنایات ائتلاف سعودی- آمریکایی علیه ملت یمن تأکید کردند؛ جنایاتی که شامل بمباران، محاصره، کشتار کودکان، ویران کردن خانه‌ها و قتل غیرنظامیان بی‌دفاع است.

پربیننده ترین خبرها