نگرانی اتحادیه اروپا از حمله رژیم صهیونیستی به دفتر رسانه‌ها

نگرانی اتحادیه اروپا از حمله رژیم صهیونیستی به دفتر رسانه‌ها
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 - 06:20

سخنگوی اتحادیه اروپا از اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران دفتر رسانه‌ها ابراز نگرانی کرد.

العالم - اروپا

اتحادیه اروپا ازافزایش تلاش‌ها برای پایان دادن به افزایش خشونت بین ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است سه شنبه در اجلاس ویژه ای شرکت کرده و نسبت به تشدید حملات در فلسطین اشغالی و حمله به ساختمان‌ها و دفاتر رسانه ها ابراز نگرانی کنند.

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از تخریب ساختمانی در غزه که رسانه‌های مهم بین المللی در آنجا مستقر بودند، ابراز نگرانی کرد. وی گفت: «تخریب دفاتر رسانه‌ها بسیار نگران کننده و ایمنی روزنامه نگاران ضروری است. رسانه‌ها باید بتوانند در فضای آزاد کار کنند تا به طور مستقل در مورد آنچه اتفاق می‌افتد گزارش تهیه کنند.»

استانو در ادامه گفت: «تلاش کنیم شرایط را با روش‌های معمول دیپلماتیک و سیاسی حل کنیم.»

«جان اوبرنان» استاد امور اتحادیه اروپا در دانشگاه «ماینوت» در زمینه وضعیت غزه و تصمیم گیری اتحادیه اروپا در چنین مواقع گفت: «بحران انسانی در غزه از چنان مقیاسی برخوردار است که در سراسر اروپا فراخوان‌هایی برای اقدام بسیار واضح‌تر پدیدار شده است. اما تمایل اتحادیه اروپا برای رسیدن به موضعی مشترک اغلب غیرممکن است، زیرا یک یا چند کشور با آن مخالفت می‌کنند.»

اوبرانان گفت: «مشکل بزرگ، مشکل ساختاری در شورای اروپا است.»

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که در یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۰ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» (صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل) نیز در خصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دستکم ۴۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها