شلیک ۶ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی/ارتش اسرائیل:راکت های شلیک شده ارتباطی به حزب الله ندارد

شلیک ۶ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی/ارتش اسرائیل:راکت های شلیک شده ارتباطی به حزب الله ندارد
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 - 09:54

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان در پاسخ به شلیک چند فروند موشک از جنوب این کشور به سمت اراضی اشغالی خبر دادند. همزمان یونیفل نیز از رصد این حملات خبر داده و اعلام کرد، اوضاع در جنوب لبنان آرام است.

العالم - لبنان

شبکه الجزیره اعلام کرد که سه فروند موشک از لبنان به سمت منطقه الجلیل در شمال اراضی اشغالی شلیک شد.

الجزیره درباره این حمله گزارش داد که تا بدین لحظه هیچ طرفی مسئولیت شلیک این موشک‌ها را بر عهده نگرفته است و انجام این حمله پیامی در راستای حمایت از فلسطین است.

این درحالی است که آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تعداد این موشک‌ها را شش فروند اعلام کرد.

وی همچنین از به صدا در آمدن آزیرهای خطر در شهرک‌های نزدیک به مرزهای لبنان و باز شدن درب پناهگاه‌ها در این منطقه خبر داد.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی نیز با شلیک ۲۰ توپ به سمت بلندی‌های شهرک مرزی کفرشوبا و میس جبل لبنان به این حمله واکنش نشان داد.

الجزیره در ادامه گزارش داد که هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز همزمان به گشت‌زنی در این منطقه مرزی پرداختند.

«آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که بعید است که حزب الله ارتباطی با عملیات شلیک راکت به سمت اسرائیل داشته باشد.

وی مدعی شد راکت‌هایی که از مزارع شبعا به سمت اسرائیل شلیک شده بود، به استثنای یک مورد، در داخل خاک خود لبنان سقوط کرد.

ادرعی تصریح کرد: شش فروند راکت از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد، اما در داخل خاک لبنان فرود آمد.

پس از این حادثه، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان «یونیفل» اعلام کرد که شلیک موشک از شمال شهرک کفرشوبا لبنان و به دنبال آن حمله توپخانه‌ای از اراضی اشغالی را رصد کرده است.

یونیفل در ادامه اعلام کرد که گشت زنی‌های خود را برای جلوگیری از حواث دیگر که ممکن است امنیت و سلامت ساکنان اهالی را به خطر بیندازد، افزایش داده است.

یونیفل در ادامه تاکید کرد که اوضاع در جنوب لبنان آرام بوده و این نیروها با نیروهای مسلح لبنان برای تقویت کنترل امنیتی در جنوب این کشور هماهنگ هستند.

پربیننده ترین خبرها