برآشفتگی آمریکا از اظهارات اردوغان درمحکومیت جنایتگری رژیم صهیونیستی

برآشفتگی آمریکا از اظهارات اردوغان درمحکومیت جنایتگری رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 - 08:51

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده قویا اظهارات اخیر رئیس جمهوری ترکیه درباره یهودی‌ها را به عنوان "یهودی‌ستیزی" محکوم کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و دیگر رهبران ترکیه‌ای می‌خواهیم تا از بیان اظهارات آتش‌افروزانه که می‌تواند بیشتر موجب تحریک خشونت شود، اجتناب کنند.

او گفت: لحن یهودی‌ستیزی در هیچ کجا هیچ جایگاهی ندارد.

با این حال این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دقیقا اشاره نکرد که کدام یک از اظهارات اردوغان از دید ایالات متحده "یهودستیزی" بوده است. وزارت خارجه آمریکا به تماس رویترز برای شفاف‌سازی در این رابطه پاسخی نداد.

رجب طیب اردوغان که از حامیان فلسطین است، از رژیم صهیونیستی به خاطر حملات هوایی علیه نوار غزه انتقاد کرده است و پس از آنکه پلییس این رژیم به سمت معترضان فلسطینی در قدس گلوله پلاستیکی شلیک کرد، آن را یک "دولت ترور" خواند.

طی 9 روز گذشته که رژیم صهیونیستی حملات همه جانبه هوایی، دریایی و توپخانه ای خود علیه فلسطینیان غزه را به جرم اعتراضات در برابر تخریب منازل فلسطینیان در منطقه شیخ جراح و ایستادگی در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی آغاز کرده ست، 213 فلسطینی به خاک وخون کشیده شده اند که 61 نفر آنان کودک و 36 نفر زن بوده اند و حدود 1442 نفر هم زخمی شده اند.

به رغم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دیروز (سه‌شنبه) در گفتگوی تلفنی با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر حمایت بی‌‌وقفه کشورش از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تأکید کرد.

ماجرای آغاز دور جدید تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

ماجرا از آنجا آغاز شد که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان محله شیخ جراح در قدس و سپس تعرض به نمازگزاران فلسطینی در مسجد مقدس الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس از طریق ایجاد درگیری داخل مسجد و استفاده از سلاح، باتوم و شلیک گازهای اشک آور به محاصره نمازگزاران و روزه داران در آن مکان پرداختند و شعله درگیری های گسترده با فلسطینیان بی سلاح را برافروختند.

رژیم صهیونیستی با اقدامات بی پروا و هتاکانه علیه ملت فلسطین و به ویژه هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان، خط قرمز مقاومت فلسطین را رد کرد و به رغم هشدارهای مقاومت برای پایان دادن به اینگونه اقدامات و بی توجهی صهیونیست ها به این هشدارها در نهایت با پاسخ موشکی فلسطینیان مواجه شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه 20 اردیبهشت و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها