اردوغان: قدس از سوی کمیسیون متشکل از نمایندگان ۳ دین اداره شود

اردوغان: قدس از سوی کمیسیون متشکل از نمایندگان ۳ دین اداره شود
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 - 09:34

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به وضعیت اخیر در فلسطین گفت: اداره قدس توسط یک کمیسیون متشکل از نمایندگان ۳ دین، مناسب‌ترین و صحیح‌ترین راهکار در شرایط امروزی خواهد بود.

العالم - ترکیه

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست کابینه دولت در آنکارا با بیان این که شرایط موجود نشان می‌دهد که باید راهکار جدیدی برای قدس در نظر گرفته شود، گفت: اداره شهر قدس توسط یک کمیسیون متشکل از نمایندگان 3 دین (اسلام، مسیحیت، یهودیت)، مناسب‌ترین و صحیح‌ترین راهکار در شرایط امروزی خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: اسرائیل دولت تروریستی است که از یک سو به تعدی حریم قدس و از سوی دیگر حمله بی‌رحمانه به غیرنظامیان غزه و همچنین ساختمانی که گروه‌های رسانه‌ای در آن قرار دارند، را بمباران می‌کند.

اردوغان با بیان این که اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا و کشورهای پیرو آن در اواخر سال 2017، اشتهای این دولت قاتل را برای خونریزی افزایش داد، گفت: اینها (اسرائیل) قاتلانی هستند که کودکان 5-6 ساله، زنان و سالمندان را می‌کُشند، اینها شبیه و مانندی ندارند.

رئیس جمهور ترکیه خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با توافق فروش سلاح از سوی این کشور به رژیم صهیونیستی گفت: جناب بایدن در مسئله به اصطلاح «نسل کشی» در کنار ارمنستان قرار گرفت. متاسفانه اکنون شما با دستان خون آلود در زمینه حملات نامتناسب به غزه که موجب شهادت صدها هزار انسان شده است، تاریخ می‌نویسید.

-اتریش پرداخت تاوان نسل کشی یهودیان را به مسلمانان تحمیل می‌کند

اردوغان اقدام اتریش در نصب پرچم رژیم صهیونیستی بر ساختمان نخست وزیری را محکوم کرد و گفت: دولت اتریش پرداخت تاوان نسل کشی یهودیان را به مسلمانان تحمیل می‌کند.

وی افزود: کسانی که نسبت به مرگ کودکان فلسطینی در زیر بمباران بی‌توجه هستند، در قبال ترس کودکان اسرائیلی از صدای موشک‌ها وحشت زده می‌شوند. در اصل باید نه در هنگام کشته شدن بلکه در هنگام خواباندن کودکان باید سکوت کرد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: کسانی که به فاجعه در حال اتفاق در فلسطین پشت و آشکارا از آن حمایت می‌کنند، فراموش نکنند که در واقع بذر فاجعه‌هایی را می‌کارند که فردا بر سر خودشان خواهد آمد.

اردوغان اضافه کرد: کشورهای دیگری که از اقدامات اسرائیل در قدس و غزه پشتیبانی می‌کنند، شریک جرم قتل کودکان بوده و جنایت‌شان علیه بشریت، به عنوان لکه ننگ در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

-برای آزادسازی قدس و محافظت از مردم فلسطین هرگونه حمایت سیاسی و نظامی ارائه خواهیم داد

رئیس جمهور ترکیه با بیان این که از همه اقدامات بین المللی برای آزادسازی قدس و محافظت از مردم فلسطین در برابر حملات، هرگونه حمایت سیاسی و نظامی حمایت خواهیم داد، تاکید کرد: از سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی و سایر سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم که به خاطر مظلومان فلسطینی و قدس وارد عمل شوند.

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر تصریح کرد: امروز بار دیگر یادآوری می‌کنم، با 84 میلیون جمعیت کشورمان به کشیک قدس ادامه خواهیم داد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها