اذعان روزنامه عبری به عمق شکست رژیم صهیونیستی در غزه/ قدرت مبارزاتی حماس در شلیک هزاران موشک بسوی اسراییل/ میزان شکست اسرائیل حتی از جنگ ۳۳ روزه بدتر است

اذعان روزنامه عبری به عمق شکست رژیم صهیونیستی در غزه/ قدرت مبارزاتی حماس در شلیک هزاران موشک بسوی اسراییل/ میزان شکست اسرائیل حتی از جنگ ۳۳ روزه بدتر است
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 - 14:34

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد که ابعاد شکست ارتش اسراییل در جنگ کنونی (غزه) حتی از جنگ دوم لبنان و عملیات‌های گذشته در نوار غزه نیز عمیق‌تر است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روز چهارشنبه اسپوتنیک، «آلوف بن» سردبیر روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای نوشت: آمادگی‌های ارتش اسرائیل همگی در این جنگ با شکست مواجه شد و ثابت کرد که ارتش دولت یهود هیچ استراتژی در درگیری‌ های اخیر نداشته است.

وی در عین حال خواستار انجام اصلاحات و تحقیقات داخلی در ارتش اسرائیل نسبت به این شکست شده و تصریح کرد، «عملیات نظامی اخیر در نهمین روز خود نشان داد که شکست خورده‌ترین و غیر ضروری‌ترین جنگی بود که اسرائیل وارد آن شده است».

آلوف بن به شکست نظامی و سیاسی خطرناک و ناکامی در آماده سازی ارتش اسرائیل و مدیریت ضعیف و فرماندهی سردرگم و ناتوان کابینه اشاره و تاکید کرد که اسرائیلی‌ها باید به جای تلاش بیهوده برای پیروز نشان دادن خود در جنگ و ادامه کشتار و ویرانی در غزه و معطل نگه داشتن زندگی در اسرائیل بلافاصله جنگ را متوقف و با آتش‌ بس موافقت کنند و امیدوار باشند که بتوانند ابعاد این شکست را به سرعت ترمیم کنند.

سردبیر روزنامه هاآرتص متهم اصلی شکست صهیونیست ها در تجاور به غزه را "بنیامین نتانیاهو" معرفی و اضافه کرد: متهم اصلی این پرونده نخست‌ وزیر اسرائیل است که برای جایگاه سیاسی داخلی خود و نه منافع اسرائیل اقدام به آغاز این جنگ کرده است.

از دیدگاه آلوف بن، ابعاد شکست ارتش اسرائیل در این عملیات به دلیل غافلگیری سران تل آویو از ابتکار حماس و جرات و قدرت مبارزاتی آن در شلیک هزاران موشک به سمت جبهه داخلی اسرائیل (سرزمین های اشغالی)، توجه ویژه اسرائیل به اصل تقابل بین جنگ‌ها و فعال نگه داشتن جبهه شمال و ایران و غافل ماندن از غزه و شکست اطلاعاتی و استراتژیک از طریق کم اهمیت جلوه دادن حماس و توانمندی های نظامی آن و ناتوانی ارتش اسراییل در جمع آوری اطلاعات و اهداف از غزه است.

سردبیر روزنامه هاآرتص در ادامه این مقاله همچنین به تلاش تبلیغاتی اسرائیل در جبهه داخلی برای پیروز نشان دادن خود در این جنگ اشاره و تصریح کرده که هیچ کدام از این تلاش‌ها نمی تواند این واقعیت اساسی را مخفی نگه دارد که ارتش اسرائیل هیچ دیدگاهی در خصوص نحوه ساکت کردن حماس و خارج کردن آن از موازنه قدرت ندارد. گرچه از بین بردن تونل های حماس می‌ تواند قدرت عملیاتی و استراتژیک اسرائیل را نشان دهد، اما هیچ آسیبی به توانمندی های مبارزاتی مقاومت فلسطین وارد نمی کند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای غزه بر اثر تجاوز 10 روزه اشغالگران صهیونیست به غزه به ۲۱۹ نفر از جمله ۶۳ کودک رسیده است.

پربیننده ترین خبرها