تهدید واشنگتن به وتو کردن قطعنامه فرانسه درباره آتش‌بس غزه

تهدید واشنگتن به وتو کردن قطعنامه فرانسه درباره آتش‌بس غزه
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 11:43

در ادامه کارشکنی‌های واشنگتن در خصوص تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه، یکی از سخنگویان دولت آمریکا گفته که ایالات متحده قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای آتش‌بس غزه را وتو خواهد کرد.

العالم - آمریکا

در ادامه کارشکنی‌‌های آمریکا در مسیر تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه، یکی از سخنگویان ایالات متحده در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای آتش‌بس در فلسطین اشغالی را وتو خواهد کرد.

این دیپلمات آمریکایی با مطرح کردن این ادعا که قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای آتش‌بس در غزه، تلاش‌ برای کاهش تنش‌ها در قدس اشغالی را تضعیف می‌کند، گفت: «ما صریح و مصمم اعلام کرده‌ایم که بر تلاش‌های فشرده دیپلماتیک به منظور پایان دادن به خشونت‌ها متمرکز هستیم و از اقداماتی که از نظر ما تلاش‌ها برای تنش‌زدایی را تضعیف کند، حمایت نمی‌کنیم».

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر که برای نشست‌هایی درباره آفریقا به پاریس سفر کرده بود، طی یک کنفرانس ویدئویی با «عبدالله دوم» شاه اردن با قطعنامه‌ پیشنهادی فرانسه برای آتش‌بس در غزه موافقت کردند.

درحالیکه همه تلاشهای اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها به خاطر کارشکنیهای آمریکا با شکست مواجه شده است، نماینده فرانسه در سازمان ملل سه شنبه شب پیش نویس قطع نامه آتش بس را در میان اعضای شورای امنیت توزیع کرد.

پیش از این چین، نروژ و تونس قطعنامه‌هایی را برای توقف ناآرامی‌ها در قدس اشغالی ارائه کرده بودند که با کارشکنی آمریکا که از متحدان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، موفق به تصویب آندر شورای امنیت نشدند.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای که در پایان این نشست سه جانبه با رئیس‌جمهور مصر و پادشاه اردن منتشر کرد گفت، این سه کشور درباره سه مسأله ساده توافق کردند؛ توقف تیراندازیها، فرارسیدن زمان آتش بس و بررسی موضوع در شورای امنیت سازمان ملل.

آمریکا در حالی به کارشکنی‌های خود در مسیر برقراری آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهد که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که احتمالاً از فردا (جمعه) آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و گروه مقاومت فلسطینی حماس برقرار خواهد شد.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم پایان تجاوزها در قدس و مسجدالاقصی به پایان رسید.

تاکنون بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شده و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها