اذعان صهیونیست‌ها به شکست در نوار غزه و اصرارشان برای آتش‌بس

اذعان صهیونیست‌ها به شکست در نوار غزه و اصرارشان برای آتش‌بس
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 - 16:57

محافل سیاسی و نظامی نگران وضعیت پایانی جنگ کنونی علیه فلسطینیان هستند که در آن مرحله، دستاوردهای استراتژیک مقاومت فلسطین در مقابل پیروزی‌های محدود و آنی صهیونیست‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

العالم- درگوشی

محافل سیاسی و نظامی در رژیم صهیونیستی نسبت به افراط و سختگیری در شروط آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در نوار غزه هشدار می‌دهند و همزمان برخی اطلاعات حاکی از آن است که در سایه تمام شدن بانک اهداف و بی‌نتیجه بودن حملات نظامی به نوار غزه، کابینه امنیتی کوچک و برخی مسئولان امنیتی در نشست‌هایی بر ضرورت پایان دادن به عملیات جنگی تأکید می‌کنند؛ زیرا آنها نگران این مساله هستند که فلسطینیان در این جنگ دستاوردهای بیشتری کسب کنند و جبهه‌های زیادی علیه رژیم اشغالگر باز شود.

"دانا وویس" تحلیلگر سیاسی صهیونیست اظهار داشت که یک منبع بلندپایه امنیتی در نشست‌ها گفته است: "چون( هدف) زیادی نداریم اگر بمباران را ادامه دهیم وارد یک روند فرسایشی می‌شویم هر چند که حماس به دنبال فرسایشی شدن(نبرد جاری) است. یا اینکه طی زمان کوتاهی باید تصمیم به حمله زمینی، که مطلوب ما نیست، بگیریم و نگرانی درباره شعله‌ور شدن (خشم) در کرانه باختری وجود دارد که می‌تواند یک پیروزی استراتژیک برای حماس ثبت کند."

"ایتن بن الیاهو" فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم اشغالگر نیز اظهار داشت: "باید به دنبال حداقل‌ها باشیم و به اطراف قدس بسنده کنیم؛ زیرا اگر به دنبال یک فهرست بلند باشی به چیزی نخواهی رسید. معنا و مفهوم تحریک فلسطینیان برای تکرار دوباره این کار را نمی‌دانم، آنها این کار را دوباره انجام خواهند داد. آنها به مقاومت اعتماد کامل دارند و رویارویی و نبرد را به خوبی مدیریت می‌کنند."

همزمان با این اظهارات، تحلیلگران صهیونیستی به ذکر دستاوردهای گروه‌های مقاومت فلسطین در نبرد جاری با رژیم اشغالگر پرداخته‌اند.

"اوهاد همو" تحلیلگر چینی در مسائل منطقه عربی می‌گوید: "مهم‌ترین دستاورد حماس در نبرد کنونی حملات گسترده موشکی به سمت اسرائیل است یعنی این گروه بیش از 3 هزار موشک به سمت ما شلیک کرد، ما درباره افزایش دامنه حملات موشکی سخن می‌گویم و این یک موفقیت برای حماس است و حماس می‌گوید که در سایه این حملات، هفتاد درصد اسرائیلی به پناهگاه‌ها فرار کردند."

"رفیف دراکر" تحلیلگر سیاسی صهیونیست نیز می‌گوید: "سازمانی وجود دارد که هر زمانی که بخواهد تصمیم می‌گیرد و در زمانی‌که محمد ضیف- فرمانده قسام- منطقی بداند یک چهارم کشور را فلج می‌کند و سپس نیمی از کشور و مدتی بعد دو سوم کشور را فلج می‌کند. آنها وقتی بخواهند کشور را طی یک یا دو و یا سه هفته فلج خواهند کرد و چه بسا در مرحله بعدی، تا حیفا و حتی انتهای مرزها را بمباران کنند و شاید آنها به موشک‌های نقطه‌زن دست خواهند یافت."

کارشناسان صهیونیستی با تأکید بر اهمیت جنگ فعلی میان فلسطینیان و ارتش رژیم اشغالگر، تأکید می‌کنند که اسرائیل باید نسبت به نتایج آن حساس و جدی باشد؛ زیرا محور مخالف تل‌آویو- به رهبری جمهوری اسلامی- روند جنگ و پیامدهای آن را به دقت زیر نظر دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها