رئیس جمهور: توافق اصلی انجام شده،تحریم‌های اصلی برداشته می شود

رئیس جمهور: توافق اصلی انجام شده،تحریم‌های اصلی برداشته می شود
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 12:32

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات وین گفت: همه طرف‌‌های مذاکره قبول کرده‌اند که تمام تحریم‌های اصلی نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی و چه و چه را بردارند.

العالم - ایران

حجّت‌الاسلام حسن روحانی، صبح امروز (پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت) در آیین بهره‌‌‌برداری از طرح‌های ملّی وزارت نفت گفت: بسیار خوشحالم که این پنجشنبه هم مثل ۶۷ پنجشنبه قبلی شاهد افتتاح پروژه‌هایی بودیم و امروز بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار پروژه افتتاح شد و این بسیار حائز اهمیت است که در شرایط تحریم و کرونا به این نقطه رسیدیم.

وی با بیان اینکه دیروز بیست و نهم اردیبهشت سالگرد انتخابات سال ۹۶ بود گفت: نه آن‌هایی که آن روز انتخاب کردند و نه نامزدهای آن روز، هیچ کس نمی‌دانست چه بار سنگینی بر دوش دولت دوازدهم خواهد بود. کسی فکر نمی‌کرد در این چهارسال وارد بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ ایران شویم و وارد یک پاندمی بشویم که در طول قرن بی‌سابقه بوده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه افتتاح‌های هر هفته به دنیا نشان داد ملت ایران همانند یک سرو بلندقامت مقاوم است و مسیر خودش را ادامه می‌دهد و تحریم نمی‌تواند مانع آن‌ها برای پیشرفت شود، گفت: در یکسال گذشته 17 پتروشیمی افتتاح کرده‌ایم. کسی اگر دقیق گوش نکرده باشد و یکدفعه به او بگوییم 17 پتروشیمی در یکسال اخیر افتتاح شده است می‌گوید شوخی می‌کنید، مگر ممکن است در چنین شرایطی 17 پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده باشد؟

روحانی با بیان اینکه در بخش پتروشیمی به معنای واقعی شاهد جهش تولید بوده‌ایم، گفت: از اول دولت یازدهم تا امروز تقریباً‌ ظرفیت پتروشیمی را داریم به دو برابر می‌رسانیم.

وی با اشاره به مذاکرات وین گفت: همه طرف‌‌های مذاکره قبول کرده‌اند که تمام تحریم‌های اصلی نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی و چه و چه را بردارند. گام اصلی را برداشته‌ایم و بحث بر روی جزئیات است. توافق اصلی انجام شده است. مواردی هست که بحث می‌کنیم که به توافق نهایی برسیم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها