الغنوشی: سازشکاران عرب در مواضع خود تجدیدنظر کنند

الغنوشی: سازشکاران عرب در مواضع خود تجدیدنظر کنند
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1400 - 17:03

رئیس پارلمان تونس با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها بدون حمایت غرب و آمریکا قادر به ایستادگی مقابل اراده ملت فلسطین نیستند، گفت: معامله قرن بزرگترین قربانی انتفاضه فلسطین است.

العالم - تونس

«راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس درباره تحولات فلسطین اشغالی اعلام کرد که قهرمانان مقاومت فلسطین آینده دیگری را برای منطقه رقم خواهند زد و جهان عربی و منطقه شاهد تنظیم مجدد امور به شکلی که مسئله فلسطین در راه درست آن قرار بگیرد، خواهند بود.

الغنوشی اظهار داشت: مقاومت فلسطین ثابت کرده است که ملت این سرزمین زنده و مالکان اصلی فلسطین هستند. در حال حاضر همه جهانیان شاخص‌های پیروزی فلسطین را در پشت این درگیری‌های مداوم در اراضی اشغالی میان مقاومت و رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌بینند.

رئیس پارلمان تونس افزود، ما درصدد ترسیم نقشه جدیدی برای منطقه خاورمیانه هستیم ؛ چرا که پیش از این امور در جایگاه عادی خود نبود و اکنون یک همبستگی بین‌المللی با آرمان فلسطین وجود دارد و در سراسر پایتخت‌های عربی و کشورهای جهان می‌بینیم که همه از حقوق فلسطین حمایت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اسرائیل بدون حمایت حمایت بین‌المللی نمی تواند ادامه بدهد. بی‌‌تردید اکنون اسرائیل مورد حمایت آمریکا و غرب است و بدون آنها نمی‌تواند در برابر اراده فلسطین ایستادگی کند. اما اکنون همه جهانیان فهمیده‌اند که این وضعیت نمی‌تواند ادامه داشته باشد و در صورتی که قلدرمآبی رژیم صهیونیستی ادامه یابد همه موازنه‌های جهانی تغییر خواهد کرد.

وی افزود ، وقایع مهم تاریخ همواره تاثیرات خاص خود را دارند و آنچه که اکنون در سرزمین‌های فلسطین رخ می‌دهد یک درگیری بزرگ میان استکبار اسرائیلی و مقاومت فلسطین است که تاثیرات بزرگی در تاریخ و جغرافیای جهان خواهد گذاشت.

این مقام تونسی اظهار داشت، معامله قرن بزرگترین قربانی انتفاضه فلسطین است و ما امروز با یک واقعیت سیاسی جدید روبرو هستیم. از رژیمهای سازشکار عربی که در گذشته و اکنون با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی امضا کرده‌اند می‌خواهم که خود را از این مضحکه بیرون بکشند، چرا که این توافق‌ها زودگذر است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین بدون توجه به اختلافات سیاسی و حزبی در اولویت همه تونسی‌ها قرار دارد گفت که بسیاری از سازمان های جامعه مدنی تونس که از احزاب سیاسی حمایت می شوند راهپیمایی بزرگی برای حمایت از مردم فلسطین ترتیب خواهند داد.

پارلمان تونس پیش از این خواستار ارجاع مقامات رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی (لاهه) شده و از همه سازمان‌های حقوق بشری منطقه‌ای و بین‌المللی خواسته بود تا اقدامات قانونی لازم را برای تحویل مقامات صهیونیست به دیوان کیفری بین المللی به دلیل جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین انجام دهند.

پارلمان تونس همچنین روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار رفع محاصره غزه شده و از همه آزادگان جهان و سازمان‌های حقوق بشری و مدنی خواست تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم و از ملت فلسطین حمایت کنند.

روز گذشته مردم تونس در حمایت از ملت فلسطین در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و طی آن خواستار تصویب قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

احزاب، تشکلات اجتماعی و شخصیت‌های برجسته تونسی با انتشار بیانیه مشترکی حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کردند و از دولت تونس خواستند به مسئولیت خود در این زمینه پایبند باشد و قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با تل آویو را به تصویب برساند.

فارس

پربیننده ترین خبرها