با ارائه درخواستی رسمی؛

تونس خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «قدس اشغالی» شد

تونس خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «قدس اشغالی» شد
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 11:23

تونس با ارائه درخواستی به شورای امنیت خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری به منظور بررسی تحولات و درگیری‌های کنونی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه قدس اشغالی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش النشره، تونس با ارائه درخواستی به شورای امنیت خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری به منظور بررسی تحولات و درگیری‌های جاری در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه قدس اشغالی شد.

بر اساس این گزارش، در همین ارتباط وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت، درخواستی را برای برگزاری نشست فوری در روز دوشنبه ارائه داده است.

در این بیانیه آمده که این درخواست در سایه تشدید تنش و درگیری‌ها در قدس و تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی ارائه شده است.

پیشتر شیخ «عکرمه الصبری» خطیب الاقصی در سخنانی پیرامون اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اظهار داشت: اسرائیلی‌ها سعی دارند با این گونه اقدامات، محیط مسجد الاقصی را خلوت کرده تا شرایط را برای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به قبله نخست مسلمانان فراهم کنند.

چندی پیش نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به عواقب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران حاضر در آن هشدار داد و تأکید کرد که با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی، تماس تلفنی برقرار کرده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها