پس از شکست در قدس .. واشنگتن انصارالله را هدف قرار داده است

پس از شکست در قدس .. واشنگتن انصارالله را هدف قرار داده است
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 16:09

انصارالله یمن از درج اسم دو نفر از فرماندهانش در فهرست تحریمهای آمریکا شگفت زده نشد.   

العالم کشکول

این دو نفر محمد عبدالکریم الجمالی رئیس ستاد مشترک در استان مأرب و یوسف المدانی فرمانده آزاد سازی این استان هستند.

کارشناسان معتقدند که همزمانی این اقدام با پیروزی محور مقاومت در فلسطین و سوریه، نشان دهنده تلاش دولت بایدن برای دلجویی از لابی صهیونیستی است که واشنگتن را مسئول شکستش در برابر محور مقاومت در جنگ غزه می داند.

انصارالله یمن معتقد است که دولت آمریکا با این نوع اقدامات می کوشد بر شکستهای سیاسی و نظامی اش در غرب آسیا و پیروزیهای سیاسی و نظامی محور مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق و مأرب یمن سرپوش بگذارد.

کارشناسان مسائل یمن گفتند که این تصمیم آمریکا هیچ تاثیری بر اراده مردم یمن برای پاسخ به تجاوزات سعودی و همپیمانانش ندارد اما بر تلاش برای تحقق صلح، پایان تجاوز به یمن، رفع محاصره و اوضاع انسانی این کشور تاثیری منفی دارد.

همزمان شماری از نمایندگان آمریکایی، دولت کشورشان را مسئول ویرانی در یمن دانسته و گفتند که این جنگ که کاخ سفید در آن مشارکت دارد و به قتل کودکان یمن انجامیده، باعث تقویت گروههای تروریستی و افراط گرا مانند داعش و القاعده در یمن شده است به همین دلیل آمریکا باید در روابط با همپیمانانش در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تجدید نظر کند.

این تصمیم آمریکا علیه فرماندهان انصارالله نشانه ناامیدی آمریکا از رو در رو شدن با محور مقاومت است که توانست توطئه های صهیونیستی آمریکایی در منطقه را خنثی کند لذا فقط باعث افزایش مشروعیت انصارالله در مقاومتش علیه متجاوزین آمریکایی سعودی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها