چرا عده ای از انتخابات ریاست جمهوری سوریه خشمگین شده اند؟

چرا عده ای از انتخابات ریاست جمهوری سوریه خشمگین شده اند؟
جمعه 31 ارديبهشت 1400 - 22:36

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در کشورهای مختلف جهان با حضور پرشور اتباع سوری برگزار شد.

العالم کشکول

این انتخابات با انتخابات های گذشته بسیار تفاوت داشت، به این دلیل که پس از پیروزی های عظیم ارتش سوریه علیه تروریسم و آغاز بازسازی این کشور به رغم تحریمهای ظالمانه غرب برگزار شد.

موضوع دیگر آنکه این انتخابات در کشورهایی برگزار شد که در 10 سال اخیر نقش مهمی در جنگ تروریستی و توطئه علیه کشور سوریه داشتند اما مشارکت پر شور اتباع سوری ساکن کشورهای مزبور مهر تاییدی بر مشروعیت این انتخابات و نتایج آن بود.

متاسفانه آلمان و ترکیه به سفارتهای سوریه در این دو کشور اجازه برگزاری انتخابات ندادند و حق اتباع سوری برای انتخاب رئیس کشورشان را نادیده گرفتند.

هواداران حزب نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع نیز که از خیزش سوری های مقیم لبنان برای انتخاب بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه خشمگین بودند، خودروهای اتباع سوری که در حال حرکت به طرف سفارت سوریه برای رای دادن بودند را مورد حمله قرار دادند.

به همین دلیل احزاب و شخصیتهایی مانند جبران باسیل وزیر امور خارجه سابق لبنان و رئیس جریان ملی آزاد ضمن محکوم کردن این اقدام، حمله کنندگان به اتباع سوری را نازیست خواند.

برگزاری انتخابات در زمان مقرر پیامی آشکار به دشمنان سوریه است مبنی بر اینکه مردم این کشور هرگز به آنان باج نمی دهند، به دفاع از اتحاد و حاکمیت ملی و تلاش برای بازسازی سوریه ادامه می دهند و اجازه مداخله خارجی در امور داخلی کشورشان را نخواهند داد.

پربیننده ترین خبرها