درخواست آمریکا از امارات برای پایان دادن به جنگ یمن

درخواست آمریکا از امارات برای پایان دادن به جنگ یمن
شنبه 1 خرداد 1400 - 10:48

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با مشاور دیپلماتیک رئیس امارات درباره اوضاع یمن و پایان دادن به جنگ در این کشور گفت‌وگو کرد.

العالم - آمریکا

«تیموثی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات درباره تحولات یمن بحث و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود با اعلام این مطلب نوشت که لیندرکینگ اخیرا در سفری به امارات با مسئولان وزارت خارجه این کشور به منظور بررسی اهمیت اجرای کامل «توافق ریاض» دیدار کرد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، لیندرکینگ در دیدار با قرقاش ضرورت پایان دادن به بحران یمن، تعمیر نفتکش صافر و حمایت از دولت [مستعفی] یمن را بررسی کرده است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، لیندرکینگ در دیدار با قرقاش خواستار تلاش امارات برای پایان دادن به بحران یمن، حمایت از دولت هادی و مشارکت در تعمیر نفتکش صافر شده است.

توافق ریاض در ۵ نوامبر ۲۰۱۹ امضا شد تا به جنگ قدرت متحدان عربستان و امارات در جنوب یمن پایان دهد [دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) تحت حمایت امارات].

این توافقنامه شامل ۲۹ بند مربوط به اوضاع سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی در جنوب یمن از جمله تشکیل دولتی متشکل از نمایندگان استان‌های شمالی و جنوبی است که در ۱۸ دسامبر گذشته این دولت تشکیل شد و شامل ۲۴ وزیر از جمله پنج وزیر از شورای انتقالی جنوب یمن است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها