تگزاس میزبان تظاهرات حمایت از مردم فلسطین

تگزاس میزبان تظاهرات حمایت از مردم فلسطین
شنبه 1 خرداد 1400 - 13:24

به رغم اعلام چند باره حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه، حمایت افکار عمومی جهان از فلسطینیان ادامه دارد و این بار در شهر «ال پاسو» ایالت تگزاس تظاهرات حمایت از فلسطین برگزار می‌شود.

العالم - آمریکا

همزمان با تداوم حمایت افکار عمومی در جهان از فلسطینیان و تشدید اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی، قرار است روز شنبه در شهر ال پاسو ایالت تگزاس تظاهرات حمایت از فلسطین برگزار شود.

شبکه «کی‌تی‌اس‌‌ام» شهر ال پاسو در ایالت تگزاس که یک رسانه وابسته به شبکه ان بی سی است، گزارش داد که به رغم آتش‌بس جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، امروز شنبه ساعت 11 صبح (به وقت محلی) حامیان فلسطین در شهر ال پاسو تظاهرات برگزار می‌کنند.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه (دیروز) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

شامگاه روز پنجشنبه،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

با گذشت یک روز از آتش‌بس در نوار غزه و با آغاز عملیات آواربرداری از ویرانه‌های بمباران مناطق مسکونی غزه، شمار شهدای غزه به ۲۴۸ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه شامگاه جمعه همچنین خبر داد که از مجموع شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، ۶۶ نفر کودک و ۳۹ زن بوده‌اند و شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

شبکه «کی‌تی‌اس‌‌ام» در گزارش امروز شنبه خود خبر داد، تظاهرات حمایت از فلسطین با عنوان «ال پاسو برای فلسطین» از ساعت ۱۱ صبح شنبه از مرکز اسلامی ال پاسو آغاز خواهد شد.

طبق گزارش این شبکه آمریکایی، حامیان فلسطین در شهر ال پاسو ایالت تگزاس می‌گویند به رغم آتش بس اخیر بعد از جنگ ۱۲ روزه، آنها در اعتراض به بی عدالتی و جنایات روزانه‌ای که علیه فلسطینیان انجام می‌شود، در این تجمع شرکت می‌کنند.

«عمار الوزیر» قائم مقام انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی نیومکزیکو در این باره اعلام کرد، حامیان فلسطین تنها خواهان اجرای ابتدایی و اساسی ترین حقوق بشر برای فلسطینیان هستند.

او به شبکه «کی‌تی‌اس‌‌ام» گفت: «ما نمی‌توانیم (بی تفاوت) بنشینیم و بگوییم که خوب، آتش بس شده است. البته (رسیدن به) آتش بس خوب است اما کاری که آنها (رژیم صهیونیستی) انجام دادند مطابق با قوانین نبود».

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، سازمان دهندگان تظاهرات امروز در ال پاسو خواهان یادآوری این نکته هستند که با انجام چنین تجمعات و تظاهراتی، به صدایی برای شنیدن شدن خواسته‌های مردم فلسطین تبدیل شوند.

در جریان جنگ ۱۲ روزه، تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین در بسیاری از کشورهای جهان برگزار شد و برخی شهرهای آمریکا و کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی هم شاهد حمایت از فلسطینیان بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها