سعد الحریری به نامه رئیس جمهور واکنش نشان می دهد

سعد الحریری به نامه رئیس جمهور واکنش نشان می دهد
شنبه 1 خرداد 1400 - 17:41

سعد الحریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان امروز به نامه رئیس جمهور این کشور درباره ناتوانی الحریری در تشکیل دولت جدید و خروج این کشور از بحران واکنش نشان داد.

العالم-لبنان

الحریری طی سخنرانی اش در جلسه مجلس نمایندگان در قصر اونیسکو گفت: ما در مقابل رئیس جمهوری هستیم که به نمایندگان می گوید نخست وزیر را بخاطر تاخیر در تشکیل دولت رد می کند و باید از دست او خلاص شد.

الحریری افزود: ما در مقابل رئیس جمهوری هستیم که از ما می خواهد قانون اساسی را اصلاح کنیم و در غیر این صورت، خواهان تغییر قانون اساسی یا تعلیق آن است.

الحریری خاطرنشان کرد: "ما در مقابل رئیس جمهوری هستیم که رایزنی های مجلس را به امید عدم معرفی الحریری، به تعویق انداخت" و افزود: باید اعتراف کنیم که رئیس جمهور تجربه زیادی در جلوگیری از تشکیل دولت دارد.

الحریری اظهار داشت: رئیس عون هیچ مخالفتی با انتخاب نخست وزیر از میان مسیحیان نداشت.

وی با بیان اینکه "تیم رئیس نمایندگان رئیس عون صراحتا اعلام کرد که به دولت رای اعتماد نمی دهد" گفت: طبق قانون اساسی ما، در صورت ناکامی حکومت در گرفتن رای اعتماد، نخست وزیر مستعفی در نظر گرفته خواهد شد.

الحریری خاطرنشان کرد: من از طرف خود، تعهدم را در مقابل مجلس و مردم و خداوند متعال اعلام می کنم و در راستای مبارزه با اضمحلال تلاش خواهم کرد و در مقابل جنجال های فرقه گرایانه تسلیم نخواهم شد.

گفتنی است که رئیس جمهور لبنان در نامه ای خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور، گفته بود که عدم تشکیل دولت جدید طی بیش از ۶ ماه گذشته ثابت کرد که «سعد الحریری» از تحقق این مهم عاجز است.

سعد حریری از اول آبان ماه سال گذشته به عنوان مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم این کشور انتخاب شد، اما اختلاف‌های وی با احزاب و گروه‌های مختلف به ویژه حزب مسیحی جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل وزیر امور خارجه اسبق باعث شده که کابینه جدید این کشور تشکیل نشود.

پربیننده ترین خبرها