مردم سوریه به بازسازی کشورشان رای می دهند

مردم سوریه به بازسازی کشورشان رای می دهند
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 18:06

اتباع سوری مقیم خارج از این کشور با شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری که در سفارت های کشورشان برگزار شد، حماسه آفریدند.

العالم – تحلیل روز

آنان با این حضور، پیروزی جدیدی را برای کشورشان رقم زدند و اکنون همه منتظر برگزاری انتخابات در داخل سوریه هستند.

گرچه برخی از کشورهای جهان با برگزاری انتخابات یا نتایج آن مخالفت کردند اما این موضوع اهمیتی ندارد چرا که یک نظام سیاسی مشروعیت خود را از مردم و قوانین بین المللی اخذ می کند که مبتنی بر عدم دخالت کشورهای جهان در امور داخلی یکدیگر است.

بسیاری می پرسند در صورتیکه این انتخابات بنا به ادعای غرب ، مشروعیت ندارد چرا اینهمه برای شکست آن تلاش کردند، پاسخ کاملا واضح است ، به این دلیل که انتخابات سوریه نشانگر استقلال واقعی در تصمیم گیری های سیاسی این کشور است آنهم در زمانی که برخی از همپیمانان آمریکا حتی شورای شهر و روستا ندارند، هرگز انتخابات برگزار نکرده اند و از حزب یا قانون اساسی بی بهره اند، موضوعی که نشان می دهد شعار دمکراسی که از سوی غرب مطرح می شود، فقط نوعی فریبکاری سیاسی برای تحقق اهداف کاخ سفید و همپیمانانش است.

کشورهایی نیز که مانع برگزاری انتخابات شدند در واقع کنوانسیون های بین المللی به ویژه کنوانسیون وین درباره فعالیتهای دیپلماتیک را نقض کردند چرا که سفارت سوریه بخشی از خاک سوریه است.

این انتخابات، اقدامی مهم در مسیر تحقق ثبات سیاسی در سوریه است به ویژه پس از پیروزی نظام این کشور در زمینه انهدام تروریسم که البته این پیروزی باعث شد غرب و همپیمانانش در منطقه به فکر احیای روابطشان با دمشق بیفتند.

پیام انتخابات سوریه کاملا روشن است، حضور قدرتمند سوریه به عنوان بازیگری اساسی در منطقه و جهان به گونه ای که دشمنان کوشیدند با استفاده از تحریم، محاصره اقتصادی و جلوگیری از برگزاری آن در خارج، انتخابات را به خیال واهی خود با شکست مواجه و نوعی خلاء سیاسی در سوریه ایجاد کنند اما خودشان با شکست مواجه شدند.

به همین دلیل شرکت گسترده مردم سوریه در انتخابات در واقع نشانه احترام آنان به قانون اساسی کشورشان و دفاع از پیروزیهای این کشور است تا رئیس جمهوری را انتخاب کنند که از این سرزمین حمایت کرده، آرزوهایشان را تحقق بخشد و وحدت ملی را تقویت کند.

مردم سوریه با شرکت در این انتخابات که در خارج با شکوه برگزار شد و در روزهای آتی در داخل نیز با شکوه هر چه بیشتری برگزار خواهد شد، ثابت کردند که دمکراسی، تاریخ ملتها را نمی سازد بلکه این ملتها هستند که دمکراسی را می سازند و آینده خود را رقم می زنند و معیارهای آمریکایی غربی که مبتنی بر قتل، تروریسم و ضدیت با آزادی است، فقط ذلت و خواری را به ارمغان خواهد آورد.

‏مردم سوریه در روز 26 مه به دنیا این پیام را خواهند داد که هدفشان از شرکت در انتخابات قبل از رای دادن به یک نامزد، رای دادن به بازسازی کشور، گذر از محاصره اقتصادی، احترام به قانون اساسی و ساخت آینده کشورشان است.

پربیننده ترین خبرها