الجعفری: انتخابات سوریه پایبندی به اجرای قانون اساسی است

الجعفری: انتخابات سوریه پایبندی به اجرای قانون اساسی است
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 11:18

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که انتخابات ریاست جمهوری اجرای نص صریح قانون اساسی کشور و بیانگر پایبندی دولت به اجرای مفاد قانون اساسی از جمله تضمین استفاده سوری‌ها از حق انتخاباتی خود و خنثی کردن طرح‌هایی است که با هدف ایجاد شکاف در قانون اساسی کشور صورت می‌گیرد.

العالم - سوریه

به گزارش الوطن، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه دیروز ضمن دیدار با هیأت‌های آمریکایی، اروپایی، کانادایی و آفریقایی که چندین مهاجر سوری از ایالات متحده آنها را همراهی می کردند، اعلام کرد که اگرچه دشمنان سوریه و متحدانشان تلاش زیادی می‌کنند تا فرآیند قانون اساسی این کشور را به هم بزنند، اما این تلاش تاثیری بر روند طبیعی قانون اساسی و عزم و اراده دولت وملت در حفظ استقلال تصمیمات ملی سوریه نداشته و نخواهد داشت.

الجعفری در دیدار با این هیأت‌ها، توضیحات تفصیلی سیاسی درباره توطئه‌ها و جنگ تروریستی علیه سوریه و در مقابل اقدامات رهبران سوری و ارتش و ملت سوریه برای مقابله با تروریست‌ها و رسیدن به پیروزی در برابر تروریسم به نمایندگی از جهان، ارائه کرد.

وی همچنین از اعضای هیأتی که برای مشارکت در پوشش انتخابات ریاست جمهوری سوریه به این کشور سفر کردند، تقدیر و تشکر کرد.

معاون وزیر خارجه سوری همچنین، بر اهمیت حضور این هیأت‌های خارجی در این رویداد مهم تأکید کرد تا بتوانند با چشمان خود پیشرفت مناسب این روند قانون اساسی را ببینند.

اعضای هیأت به نوبه خود تاکید کردند که برخی از کشورهای غربی اشتباهات بزرگی نسبت به سوریه که همیشه الگوی وحدت ملی و حمایت از شهروندان بوده است، مرتکب شده‌اند.

دومین انتخابات ریاست جمهوری سوریه بعد از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ فردا ( چهارشنبه ) در سراسر این کشور برگزار خواهد شد.

در این دوره از انتخابات سه نامزد محمود مرعی ( نامزد مخالفان ) بشار اسد رئیس جمهوری فعلی و عبدالله عبدالله از سیاستمداران سوری به رقابت می پردازند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها