ساخت دیوار مرزی ۱۴۴ کیلومتری ترکیه با ایران بزودی پایان می یابد

ساخت دیوار مرزی ۱۴۴ کیلومتری ترکیه با ایران بزودی پایان می یابد
سه شنبه 4 خرداد 1400 - 16:54

رسانه‌ها از مراحل پایانی تکمیل دیوار مرزی ترکیه با ایران که به منظور نظارت امنیتی بر این منطقه بنا شده، خبر دادند.

العالم - ایران/ سیاسی

رسانه‌های ترکیه‌ای از آخرین مراحل ساخت دیوار مرزی با ایران خبر داده‌اند.

به گزارش شماره سه شنبه روزنامه «دیلی صباح» ترکیه برای جلوگیری از حملات تروریستهای «پ.ک.ک» و از بین بردن تهدیدات تروریستها، یک سری اقدامات امنیتی در مرز خود با عراق و سوریه و ایران انجام داده وساخت دیوار در مرز ترکیه و با ایران در آخرین مراحل است.

این دیوار به ارتفاع سه متر، عرض 30 سانتی متر شامل برجهای دیده بانی، دوربین‌های امنیتی، سیستم‌های روشنایی و نظارتی و همچنین یک مسیر امنیتی برای ماموریت‌های گشتی و دروازه‌های عابر پیاده و وسایل نقلیه برای موارد اضطراری است. دروازه‌های کنار دیوار مرزی از شیشه ضد گلوله ساخته شده اند که به نیروهای امنیتی امکان می‌دهد با خیال راحت ماموریت‌ها را انجام دهند و از نفوذ مرزی جلوگیری کنند.

یک مقام مسئول در این زمینه گفت: «ساخت دیوار 144 کیلومتری در مرز با ایران تقریبا به پایان رسیده است.»

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه پیشتر گفته بود که کار ساخت و ساز دیوار در منطقه مرزی با ایران تا 75 درصد تکمیل شده است.سلیمان سویلو گفته بود: «این دیوار برای برقراری امنیت ترکیه در حال ساخت است.»

ترکیه 534 کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد که تروریست‌های پ پ ک، قاچاقچیان مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی به صورت غیرقانونی در برخی موارد از آن عبور می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، شماری از مقرهای پ‌ک‌ک در مرز با ایران قرار داشته و تروریست‌ها با تردد از آن نقاط عملیات نظامی انجام می دهند و ترکیه به منظور جلوگیری از عبور از این گذرگاه‌ها، ساخت دیواری مرزی با ایران را آغاز کرد که مشابه دیوار در مرز ترکیه و سوریه است.

در همین حال، ترکیه مجموعه اقدامات امنیتی و راهبردی متفاوتی را برای مرز عراق اتخاذ کرده که در بخش چالش برانگیز کوه‌ها و دره‌ها واقع شده است.به منظور کنترل بیشتر بر مرز، ترکیه نقاط بازرسی مرزی را در مناطق بالاتر از سطح ایجاد کرده است. این کشور قصد دارد به طور دائمی به تردد غیرقانونی مرزی با عراق نیز پایان دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها