سرکرده پ ک ک در سوریه، در کردستان عراق کشته شد

سرکرده پ ک ک در سوریه، در کردستان عراق کشته شد
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 - 09:50

مقامات ترکیه اعلام کردند که در نتیجه عملیات نیروهای نظامی و امنیتی این کشور در کردستان عراق، سرکرده پ ک ک در سوریه، در این منطقه از بین رفت.

العالم - سوریه

مقامات ترکیه اعلام کردند که در نتیجه عملیات نیروهای نظامی و امنیتی این کشور در شمال عراق، سرکرده پ ک ک در سوریه، در شمال عراق از بین رفت.

هالف المحمد با نام مستعار صوفی نورالدین که از سوی وزارت کشور ترکیه و اینترپل در لیست قرمز قرار گرفته بود، عضو کمیته مرکزی پ ک ک و عضو شورای نظامی این گروه بود که با مشارکت سرویس اطلاعاتی ترکیه(میت) و ستاد کل نیروهای مسلح این کشور در یک عملیات از بین رفت.

این فرد جزو رهبران پ ک ک محسوب می شد و بالاترین فرد نظامی از این گروه است که از بین می رود.

صوفی نورالدین از سال 2015 تا سال 2020 رهبر ی پ گ در سوریه بود و بنابر آنچه مقامات ترکیه اعلام کرده اند، در عملیاتهایی که از سوریه متوجه ترکیه بوده نقش آفرین بوده و دستور به قتل 13 گروگان ترک در ارتفاعات گارا را نیز او صادر کرده بود.

از بامداد شنبه 4 اردیبهشت ماه، نیروهای زمینی و هوایی ترکیه عملیاتی را در متینا واقع در شمال عراق آغاز کردند که هدف از آن مقابله با گروه تروریستی پ‌ک‌ک عنوان شده است.

در کنار نیروی زمینی، جنگنده‌های اف16، پهپادهای اطلاعاتی و جنگی و نیز هلی‌کوپترهای آتاک اقدام به پشتیبانی و بمباران منطقه می‌کنند.

ترکیه طی 2 سال گذشته عملیاتهای زیادی را در شمال عراق دنبال کرده است. این عملیاتها برای مقابله با خطر گروه تروریستی پ‌ک‌ک عنوان می‌شود.

مقامات بغداد و رهبران جریانهای سیاسی اما در این خصوص بارها موضع‌گیری و نارضایتی خود را از این عملیاتها اعلام کرده‌اند. برخی رهبران جریانهای سیاسی و احزاب عراقی ترکیه را تهدید به مقابله در صورت ادامه این عملیاتها کرده‌اند و بغداد نیز از شکایت به سازمان ملل و کاهش روابط با ترکیه در صورت تداوم این عملیاتها خبر داده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها