یک روزنامه مهم ژاپن خواستار لغو المپیک توکیو شد

یک روزنامه مهم ژاپن خواستار لغو المپیک توکیو شد
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 08:38

روزنامه «آساهی» از مقامات ژاپنی خواست بازی‌های المپیک را لغو کنند.

العالم - آسیا

به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که کمتر از ۲ ماه تا برگزاری المپیک توکیو باقی مانده است، روزنامه مهم «آساهی» خواستار لغو این مسابقات شد.

این نخستین روزنامه مهم و بزرگ ژاپن است که به درخواست‌های روزنامه‌های محلی برای لغو بازی‌های المپیک می‌پیوندد. آساهی همچنین یکی از حامیان مالی بازی‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود.

در سرمقاله این روزنامه در مخالفت با برگزاری بازی‌های المپیک آمده است: «نمی‌توانیم فکر کنیم میزبانی از المپیک در شهر (توکیو) در تابستان پیش رو منطقی است. ... ما تقاضا می‌کنیم که نخست‌وزیر سوگا با آرامش شرایط را ارزیابی کند و درباره لغو این رخداد تابستانی تصمیم بگیرد.»

البته به رغم نگارش این مطلب، به نظر نمی‌رسد مقامات محلی و کمیته بین‌المللی المپیک قصد لغو المپیک تابستانی توکیو را داشته باشند. ژاپن برای برگزاری این مسابقات رسماً ۱۵.۴ میلیارد دلار هزینه کرده است. کمیته بین‌المللی المپیک نیز از محل فروش حق پخش این مسابقات میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند که معادل حدود ۷۵ درصد از درآمد این نهاد است.

نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که ۶۰ تا ۸۰ درصد از مردم ژاپن خواهان لغو این مسابقات هستند. قرار است بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ منتقل شده است، ۲۳ جولای (۱ مرداد) آغاز شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها