خشم مغربی‌ها از توییت جنجالی رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی

خشم مغربی‌ها از توییت جنجالی رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 09:11

توییت جنجالی رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی، که طی آن از نخست‌وزیر مغرب به دلیل تبریکش به رئیس دفتر جنبش مقاومت حماس بابت "پیروزی در جنگ غزه" تبریک گفته، انتقاد کرده است، موجی از خشم و نارضایتی را در این کشور ایجاد کرده است.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم، "داوید گوفرین" رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در رباط، روز گذشته در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: "اظهارات نخست‌وزیر مغرب که از گروه‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی، که تحت حمایت ایران هستند، حمایت کرده، مرا متعجب کرده است."

این مقام صهیونیستی در ادامه این توییت، ادعاهایی مضحک علیه ایران مطرح کرده و مدعی شده است که جمهوری اسلامی از جبهه جدایی‌طلب "پولیساریو" در مغرب حمایت می‌کند که این امر در تضاد با منافع غرب و کشورهای عربی میانه‌رو است.

"سعدالدین العثمانی" نخست‌وزیر مغرب بعد از پایان درگیری‌ها در فلسطین اشغالی و اجرای آتش‌بس، در پیامی پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی را به "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تبریک گفته بود. او این پیام را به دنبال توافق آتش بس در اراضی اشغالی و پایان دادن به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در قدس و غزه ارسال کرد.

کاربران مغربی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ #العثمانی- نماینده من است" را در حمایت از نخست‌وزیر کشورشان ایجاد کرده‌اند. "نوفل البوعمری" حقوقدان و تحلیلگر سیاسی در واکنش به انتقاد رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی از العثمانی نوشته است: "فرض کنیم که آقای داوید گوفرین به عنوان مسئول دفتر ارتباطات اسرائیل در رباط، سمتی دیپلماتیک دارد ولی این سمت به او این حق را نمی‌دهد که به پست فیس‌بوکی نخست‌وزیر کشوری واکنش نشان دهد. ولی اگر فرض کنیم که او می‌خواهد واکنش نشان دهد کانال‌های دیپلماتیک وجود دارد و بر این اساس، آقای داوید مرتکب اشتباه دیپلماتیکی بزرگی شده است که در هنجارهای دیپلماتیک قابل قبول نیست."

"عبدالصمد بنعباد" روزنامه‌نگار مغربی نیز ابراز عقیده کرده است، اظهارات رئیس دفتر ارتباطات اسرائیل "داخالی وقیحانه و حقیرانه از سوی یک باند تروریستی، در امور کشور، دولت و ملت مغرب است. به نظر می‌رسد آنچه مغرب در خفا انجام داده بسیار بزرگ‌تر از آنچه است که آشکار کرده، و همین امر تروریست‌ها را وادار کرده است که ناله و زاری کنند."

"یونس مسکین" روزنامه‌نگار مغربی در توییتی نوشته است، حمله کارمند اسرائیلی توهین به دولت و ملت مغرب است و "پاسخ به آن باید رسمی و علنی باشد".

پربیننده ترین خبرها