میانجیگری قاهره برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی

میانجیگری قاهره برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 - 12:55

یک کانال اسرائیلی از میانجیگری مصر میان رژیم صهیونیستی و حماس برای آغاز مذاکراتی در خصوص تبادل اسرا خبر داد.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، یک کانال اسرائیلی روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مصر از اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دعوت کرده تا مذاکرات را برای قرارداد تبادل اسرا آغاز کنند.

کانال 11 رسمی اسرائیل تاکید کرد که هنوز هیچ تاریخی برای این مذاکرات و گفتگوهایی که با میانجیگری و نظارت مصر در قاهره برگزار می‌شود، تعیین نشده است.

یک هیئت مصری در اواخر هفته گذشته برای بحث در مورد ایجاد یک آرامش پایدار و بازسازی نوار غزه پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی و آغاز روند مذاکرات مربوط به تبادل اسرا وارد اراضی اشغالی شد.

این کانال عبری اعلام کرد که رژیم اسرائیل دو شرط برای این مذاکرات تعیین کرده است: اول اینکه این مذاکرات از طریق مسیرهای جداگانه انجام می‌شوند و دیگری اینکه پیشرفت در مذاکرات تبادل زندانیان ملزوم پیشرفت در پرونده بازسازی غزه است.

مسئولان صهیونیست به وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داده‌اند که قبل از شروع اقدامات بازسازی در غزه ، تعدادی از شرایط باید در نظر گرفته شود.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که « جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علاوه بر درخواست آزادی صهیونیست‌های در اسارات حماس، باید مصر را تحت فشار قرار دهد تا بر مرز خود با غزه نظارت و از ورود اقلامی که می‌تواند صنعت نظامی حماس را تقویت کند، جلوگیری کند.

این سایت تاکید کرد که دولت آمریکا می‌خواهد با تشکیلات خودگردان فلسطین که هیچ نفوذی در غزه ندارد ، بازسازی غزه را هماهنگ کند و حماس را که بیش از دو دهه نوار غزه را تحت کنترل خود دارد، کنار بگذارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها