بشار اسد تنها گزینه مردم سوریه برای دوره پساجنگ

بشار اسد تنها گزینه مردم سوریه برای دوره پساجنگ
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 - 18:18

پس از یک دهه محاصره و جنگ، انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای تعیین سرنوشت کشور و مرحله پسا تروریسم به ویژه در زمینه بازسازی برگزار شد.   

العالم نظرکده

کارشناسان معتقدند که این انتخابات در واقع اعلام پیروزی بر 86 کشور شرکت کننده در جنگ علیه سوریه و آزادی این کشور از چنگال تروریسم است.

آنان گفتند که مردم سوریه با شرکت در انتخابات ثابت کردند که همانطور که در جنگ پیروز شدند قادرند با اعتماد به نفس، کشور را بازسازی کنند، به ویژه که سوریه یک دهه جنگ جهانی و محاصره شدید سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و رسانه ای را پشت سر گذاشت اما بر این توطئه جهانی پیروز شد.

کارشناسان معتقدند که هدف از جنگ علیه سوریه، از بین بردن خاستگاه مردمی نظام آن از طریق ویرانی زیربنای کشور و گسترش فقر در میان مردم از طریق محاصره اقتصادی بود اما مردم سوریه به خوبی از عمق این توطئه مطلع بوده و می دانند که هدف دشمن دور کردن کشور از منازعه اسرائیلی عربی است به ویژه که این مردم همواره همپیمان مقاومت ضد صهیونیستی بودند و می دانند بهای پایداری بسیار کمتر از بهای تسلیم شدن در برابر نئوفاشیستها به رهبری آمریکا است.

آنان تصریح کردند: سوریه با انتخابات بیگانه نیست و الگویی از تعددگرایی سیاسی است، به همین دلیل، توانست 10 سال جنگ، گرسنگی و محاصره را پشت سر گذاشته، اراضی اش را آزاد کرده و کاری کند که معارضین به طبلی توخالی تبدیل شوند.

کارشناسان گفتند که بقای نظام سوریه، باعث سرافکندگی دشمنان و تمام کشورهای شرکت کننده در جنگ جهانی علیه سوریه شد و بشار اسد تنها گزینه مردم سوریه برای دوره پساجنگ است.

پربیننده ترین خبرها