بیانیه نشست روسای قوای چهار گانه عراق:

لزوم اتخاذ موضع یکپارچه درخصوص قضیه بازداشت فرمانده الحشد الشعبی/ضرورت برگزاری انتخابات پارلمان عراق در اکتبر 2021

لزوم اتخاذ موضع یکپارچه درخصوص قضیه بازداشت فرمانده الحشد الشعبی/ضرورت برگزاری انتخابات پارلمان عراق در اکتبر 2021
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 - 20:21

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق از برگزاری انتخابات پارلمان این کشور در اکتبر2021 خبر داد.

العالم عراق

وی افزود بر اساس بیانیه پایانی نشست رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس و رئیس شورای عالی دستگاه قضایی عراق در بغداد، انتخابات پارلمان عراق در موعد مقرر خود در اکتبر 2021 برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین تاکید کردند حوادث اخیر کشور بر تلاش‌های ملی برای ایجاد امنیت و ثبات و حفظ اقتدار دولت و حاکمیت آن تاثیر منفی می‌گذارد، به خصوص با تلاش‌هایی که گروه‌های مردمی و نهادهای سیاسی و اجتماعی برای خروج کشور از بحران‌ها و چالش‌های فعلی و ایجاد زمینه برگزاری انتخابات عادلانه و منفصانه در عراق به کار بسته‌اند.

در این نشست تاکید شده است: تداوم آشفتگی امنیتی و تعدی به اقتدار دولت و حق آن در تصمیم‌گیری‌های امنیتی و نظامی، نقض جدی اقتدار و اعتبار دولت در اجرای قانون و حفاظت از امنیت شهروندان است و ثبات کشور را با خطرات واقعی روبه رو می‌کند.

روسای قوای چهارگانه عراق همچنین از لزوم موضع‌گیری گروه‌های مختلف سیاسی در مقابله با تنش کنونی و حمایت از دولت در آنچه محدودکردن سلاح در دست آن خوانده شد، سخن گفتند و بر یکپارچگی صفوف عراقی‌ها و مقابله با فتنه و اتخاذ مواضع یکپارچه و جدی و قاطع برای رفع بحران تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر لزوم احترام به تصمیم‌های صادر شده توسط دستگاه قضایی و اقدامات نهادهای دولتی در بازجویی‌های قانونی و عدم تعرض غیرقانونی به تصمیم‌های دستگاه قضایی تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها