پیام تشکر بشار اسد از ملت سوریه

پیام تشکر بشار اسد از ملت سوریه
جمعه 7 خرداد 1400 - 11:52

رئیس جمهور سوریه از مشارکت گسترده مردم این کشور در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه گذشته، تشکر کرد.

العالم - سوریه

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی از حضور باشکوه مردم این کشور در پای صندوق‌های رای گیری تشکر کرد.

در این پیام آمده است: انتخابات به پایان رسید و زمان شروع کار است. از همه سوری ها به سبب میهن پرستی عالی آنها و مشارکت گسترده در این فرایند ملی قدردانی می کنم. درود بر ارواح شهیدان ما که اگر نبودند، سوریه پابرجا نمی ماند. آرزوی شفای عاجل برای زخمی شدگان داریم. درود بر دلاورمردان ارتش سوریه. به خاطر همه فداکاری های آنها و برای آینده کودکان و جوانان سوریه، بیایید از فردا مرحله کار را برای تقویت امید به ساخت سوریه آنطور که باید آغاز کنیم.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با کسب 13 میلیون و 540 هزار و 890 آرا یعنی معادل 95.1% به عنوان رئیس جمهور جدید برای یک دوره هفت ساله انتخاب شد.

«محمود مرعی» و «عبدالله سلوم عبدالله» دو رقیب بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری هر کدام به ترتیب 3.3 و 1.5 درصد آرا را کسب کردند.

میزان مشارکت 78درصد

بنابر اعلام رئیس پارلمان سوریه، در این دور از انتخابات 14 میلیون و 239 هزار و 140 نفر معادل 78 درصد شرکت کردند.

بیش از 18 میلیون سوری در این دوره واجد شرایط رای دادن بودند و کسانی که 18 سال سن داشتند می‌توانستند در این دوره در رای‌گیری شرکت‌ کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه (5 خرداد ماه) با مشارکت گسترده شهروندان سوری و با رقابت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و محمود احمد مرعی از چهره‌های معارض داخلی و عبدالله سلوم عبدالله عضو حزب اتحاد سوسیالیست در آرامش کامل و بدون نقص امنیتی برگزار شد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها