بودجه سرسام آور آمریکا برای مقابله با روسیه، چین و ایران

بودجه سرسام آور آمریکا برای مقابله با روسیه، چین و ایران
شنبه 8 خرداد 1400 - 07:32

دولت آمریکا روز شنبه از بودجه سرسام آور ۱.۹ تریلیون دلاری خود جهت مقابله با قدرت گرفتن روسیه، چین و ایران در خاورمیانه، اروپا و اوراسیا رونمایی کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، در بودجه آمریکا که به کنگره این کشور ارائه شده است، ۱.۹ تریلیون دلار جهت مقابله با "نفوذ" ایران، چین و روسیه در سرتاسر اروپا و اوراسیا با تمرکز ویژه بر خاورمیانه اختصاص یافته است.
در سند بودجه آمریکا پیشنهاد شده است که تقریباً ۶۶۵.۸ میلیون دلار به طور خاص برای تقویت "مقاومت اروپا و اوراسیا در برابر نفوذ خارجی و پیشبرد ادغام یورو-آتلانتیک در کنار پرداختن به چالش‌های رو به رشد از سوی روسیه و چین اختصاص یابد.
این سند اضافه می‌کند: بودجه از برنامه‌های متمرکز برای دفاع از دموکراسی، حاکمیت قانون، پیشبرد حقوق بشر و برابری جنسیتی، مبارزه با فساد و مقابله با اقتدارگرایی پشتیبانی خواهد کرد.
علاوه بر این آمریکا یک بودجه ۸۰۰ ملیون دلاری برای شبکه‌های تلوزیونی بین المللی جهت هدف قردادن مخاطبان در ایران، چین و روسیه و همچنین کشورهای آفریقایی و خاورمیانه در نظر گرفته است.
در این بودجه پیشنهادی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، ارقامی از نظر دفاعی، نوسازی زرادخانه‌های هسته‌ای و همچنین توسعه توانایی‌های جنگی نوین در نظر گرفته شده که اطلاعات آن پیش از این منتشر شده است.

پربیننده ترین خبرها