وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد
شنبه 8 خرداد 1400 - 12:33

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به رغم افزایش انتقادها در دولت جو بایدن از میزان کمک نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی، بار دیگر  بر حمایت قوی واشنگتن از امنیت این رژیم تاکید کرد.

العالم ـ آمریکا

در بیانیه منتشر شده در تارنمای وزارت دفاع آمریکا آمده است: آستین در تماس تلفنی بعد از ظهر جمعه با بنی گانتز ضمن ابراز حمایت «آهنین» از امنیت اسرائیل گفت ایالات متحده از برقراری آتش بس در غزه به منظور ایجاد امنیت پایدار حمایت می کند.

دو طرف همچنین درباره همکاری نزدیک درباره اولویت های دفاعی مشترک توافق کردند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت در این تماس تلفنی آستین به بنی گانتز اطمینان داد که آمریکا به حمایت کامل از این رژیم ادامه می دهد.

درگیری شدید رژیم صهیونیستی و حماس که ۱۱ روز طول کشید سرانجام با میانجی گری مصر به برقراری آتش بس منجر شد.

هفته گذشته نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به بهانه تقویت آتش بس و جمع آوری پول برای بازسازی خسارات ناشی از این درگیری ها در سفری دو روزه وارد خاورمیانه شد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی در همین زمینه نوشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه نشست ویژه ای را درباره وضعیت وخیم حقوق بشر در سرزمین های اشغالی تشکیل داد و این شورا سپس بیانیه ای را به منظور تشکیل کمیته ای با هدف تحقیقات مستقل و بین المللی درباره نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی صادر کرد.

رژیم صهیونیستی از همکاری با این شورا خودداری کرده و مدعی است که بیشتر اعضای این نهاد را مخالفان اسرائیل تشکیل می دهند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز این قطعنامه را تمسخر قوانین بین المللی توصیف کرد.

اطمینان از این که رژیم صهیونیستی بتواند از امنیت خود در برابر تهدیدهای منطقه ای دفاع کند شالوده اصلی سیاست خارجی آمریکا، چه در دولت دموکرات ها و چه در دولت جمهوریخواهان طی دهه های گذشته بوده داده است.

در برنامه انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا در سال ۲۰۲۰، حمایت اجتناب ناپذیر از اسرائیل لحاظ شده بود ولی اکنون برخی از چپ گرایان حزب دموکرات تعهد کمک آمریکا را زیر سئوال برده اند.

سناتور برنی سندرز و سایر دموکرات ها در تلاشند تا مانع اجرای برنامه فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار شوند.

به گزارش ایرنا، در خاورمیانه رژیم صهیونیستی بیشترین سلاح را از آمریکا دریافت می کند. از سال ۲۰۱۱، آمریکا در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به سیستم دفاعی گنبد آهنین اسرائیل کمک کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد میزان کمک‌هایی که ایالات متحده به اسرائیل می‌دهد با سوالاتی از طرف شماری از اعضای حزب دموکرات روبرو است. سندرز گفته است آمریکا باید کاملا دقت کند که این پول به چه مصرفی می‌رسد.

پربیننده ترین خبرها