چلسی بر بام فوتبال اروپا ایستاد

چلسی بر بام فوتبال اروپا ایستاد
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 07:38

باشگاه چلسی با غلبه بر منچسترسیتی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

به نقل از رویترز، در فینال لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی پورتو، باشگاه فوتبال چلسی با برتری ۱-۰ مقابل منچسترسیتی به جام قهرمانی دست یافت.
پس از فینال ۲۰۱۲ و پیروزی در ضربات پنالتی مقابل بایرن مونیخ، این دومین بار است که چلسی فاتح لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.
در دقیقه ۴۲ بازی با پاس عمقی میسون مانت و جا ماندن مدافعان مرکزی سیتی، کای هاورتز توانست با جا گذاشتن ادرسون، تک گل بازی را به ثمر برساند.
به این ترتیب چلسی با سرمربی آلمانی و گلزنی بازیکن ۲۱ ساله‌ای از همین کشور، فینال تمام انگلیسی را به سود خود خاتمه داد. توخل در همین فصل از باشگاه پاری سن ژرمن اخراج شده بود.
سال گذشته در فینال لیگ قهرمانان، بایرن مونیخ با برتری ۱-۰ مقابل پاری سن ژرمن جام قهرمانی را نصیب خود کرد. مسابقه‌ای که به میزبانی لیسبون و بدون حضور تماشاگر به انجام رسید.
رئال مادرید با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم اروپاست. آث میلان ۷ بار روی سکوی برتر ایستاده، سرخپوشان بایرن مونیخ و لیورپول نیز ۶ بار موفق به کسب این عنوان شده‌اند.
چلسی در گروه E لیگ قهرمانان بدون باخت و بالاتر از سویا، کراسنودار و رن صدرنشین شد. این تیم در یک‌هشتم نهایی و در هر دو بازی رفت و برگشت از سد آتلتیکو مادرید گذشت.
شاگردان توماس توخل در بازی رفت یک‌چهارم مقابل پورتو ۲-۰ پیروز شدند. مهدی طارمی به خاطر اخراج در برابر یوونتوس، در این دیدار حضور نداشت اما در بازی برگشت، با گل زیبای قیچی که به ثمر رساند، اولین و آخرین باخت آبی پوشان لندن را در این فصل از لیگ قهرمانان به ثبت رساند.
چلسی در بازی رفت نیمه نهایی با رئال مادرید به تساوی ۱-۱ رسید اما بازی برگشت را با دو گل برد تا فینالیست شود.
پیشتر در فینال لیگ اروپا هم ویارئال اسپانیا با سرمربیگری اونای امری موفق شد منچستریونایتد را در ضربات پنالتی شکست دهد و به قهرمانی برسد. به این ترتیب هر دو تیم آبی و قرمز شهر منچستر، در فینال‌های اروپایی ۲۰۲۱ ناکام ماندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها