درخواست نتانیاهو از رئیس اطلاعات مصر برای تضعیف حماس

درخواست نتانیاهو از رئیس اطلاعات مصر برای تضعیف حماس
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 11:09

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر، از قاهره خواست برای بازگشت اجساد نظامیان هلاک‌شده در غزه و همچنین تضعیف حماس به تل‌آویو کمک کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو در دیدار شامگاه یکشنبه با کامل، خواستار اقدام مصر برای بازگشت اجساد نظامیان به هلاکت رسیده در نوار غزه و همچنین آزادی صهیونیست‌های بازداشتی توسط حماس شد.

طبق بیانیه منتشر شده توسط دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی درباره این دیدار، نتانیاهو در گفت‌وگو با کامل بر لزوم ایجاد سازوکارها و فرایند‌هایی برای جلوگیری از تقویت حماس و ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به اعضای گروه‌های مقاومت تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر و رئیس اطلاعات مصر درباره تقویت همکاری‌ها بین اسرائیل و مصر و همچنین درباره مسائل منطقه‌ای مختلف گفت‌وگو کردند. دو طرف ضمن تقدیر از روابط دوجانبه، اهمیت تفاهم و تلاش‌های مشترک درخصوص مسائل امنیتی و سیاست‌های مختلف را برشمردند».

دفتر نتانیاهو همچنین خبر داد که کامل، جلسه‌ای طولانی نیز با «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی و «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دیدار و رایزنی داشته است.

پیش از این نیز، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم طی دیدار با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در قاهره، تاکید کرده بود تا زمانی که راهکاری برای بازگشت اجساد و بازداشتی‌ها از نوار غزه پیدا نشود، تل‌آویو اجازه ورود کمک‌های انسانی برای بازسازی نوار غزه را نمی‌دهد.

منابع مصری درباره سفر هیأت امنیتی این کشور به سرپرستی عباس کامل به فلسطین اشغالی گزارش دادند که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به این هیأت دستور داده تا برای پایان دادن به دودستگی فلسطینیان تلاش کند و در همین رابطه بر ضرورت اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت تضمین عدم تکرار تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطین تأکید کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها