وقاحت اشکنازی در قاهره؛ اجازه بازسازی غزه را نخواهیم داد

وقاحت اشکنازی در قاهره؛ اجازه بازسازی غزه را نخواهیم داد
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 12:17

رژیم صهیونیستی که در تجاوز اخیر خود به غزه، بسیاری از ساختمان ها و منازل فلسطینیان را تخریب کرد، با وقاحت اعلام کرده که اجازه بازسازی ویرانه های ناشی از جنگ علیه غزه را هم نمی دهد.

العالم - فلسطین

پایگاه صهیونیستی "واللا" یکشنبه شب به نقل از " گابی اشکنازی " وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نوشت : اسرائیل قبل از پایان یافتن قضیه اسرای فلسطینی در منطقه باریکه غزه،اجازه بازسازی این منطقه را نخواهد داد.

اشکناری این سخنان را در دیدار با سامح شکری همتای مصری خود در قاهره بیان کرد و گفت: اسرائیل تلاش خواهد کرد تا اجازه ندهد حماس از موضوع بازسازی غزه استفاده کند.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد که بازسازی در غزه انجام شود تا حماس نتواند به احیای توانایی هایی خود اقدام کند. حماس بدون حل و فصل موضوع اسرا و نظامیان ناپدید شده اسرائیلی، نخواهد توانست که در بازسازی باریکه غزه پیشرفت کند.

اشکنازی در شرایطی این گونه وقیح از ممانعت از بازسازی غزه سخن می گوید که بسیاری از رسانه های اسرائیلی اعلام کرده اند که هدف از دیدار اشکنازی با سامح شکری، بررسی تثبیت آتش بس است. این درشرایطی است که حماس با ربط دادن موضوع اسرا و آتش بس و بازسازی در غزه با هم مخالفت کرده است.

حماس، پیشر موضع خود را در قبال موضوع نظامیان رژیم صهیونیستی که آنان را به اسارت گرفته است، اعلام و تاکید کرد حماس تا قبل از اینکه رژیم صهیونیستی همه اسرای فلسطینی را آزاد نکند، هیچ نظامی دربند صهیونیستی را آزاد نخواهد کرد و هیچ یک از اجساد نظامیان اسرائیلی را تحویل نخواهد داد.

پربیننده ترین خبرها