ولیعهد سعودی و رقاص های روسی

ولیعهد سعودی و رقاص های روسی
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 12:34

از زمانی‌که "محمد بن‌سلمان" با کنار زدن عموزاده‌اش "محمد بن‌نایف"، ولیعهد سعودی شد و عملیات بازداشت تمام منتقدانش را کلید زد، این کشور پادشاهی میدانی برای رویدادها و اخبار جنجالی شده است؛ رویدادهایی که این کشور را به لبه پرتگاه نزدیک کرده است.

العالم- کشکول

طی چند روز اخیر، عربستان سعودی شاهد دو رویدادی بود که این موضوع را مورد تأکید قرار می‌داند که این کشور به میدانی برای تجربیات و آزمون و خطاهای بن‌سلمان که تمامی ندارد، تبدیل شده است؛ نخست: ممنوعیت استفاده از بلندگوها در هنگام نماز در مساجد کشور، و دومین رویداد: مراسم راه‌انداری "برند" یک محصول کره‌ای.

پیشتر درباره رویداد نخست صحبت کرده بودیم، لذا در این نوشتار به توضیحاتی درباره رویداد دوم متمرکز خواهیم شد که در آن مراسم رقاص‌های روسی با لباس‌های بسیار مبتذل حضور داشتند. نکته جالب این‌که، این مراسم مختلط و با حضور زنان "برقع‌پوش"!! برگزار شد؛ صحنه‌ای که نشان‌دهنده وضعیت سردرگمی و هرج و مرج حاکم بر جامعه سعودی است.

لباس‌های مبتذل و تحریک‌کننده‌ای، که رقاص‌های روسی پوشیده بودند، چیزی غیر از "بادکنک"!! نبودند که چراغ‌های قرمز سالن بر ظرافت و شفافیت آنها اضافه می‌کرد و حاضران در این مراسم نیز ضمن استقبال از چنین صحنه‌ای، از اتفاقات مراسم عکسبرداری و یا فیلم‌برداری می‌کردند.

وضعیت به گونه ای بود که تصور می‌شد چنین مراسمی در یک کشور غربی برگزار شده ولی اگر حضور زنان برقع‌پوش در آن نبود، دشوار می‌شد باور کرد که این کشور میزبان، عربستان سعودی- خادم حرمین شریفین- است؛ واقعیتی که بسیاری از شهروندان عربستانی را متعجب و اندوهگین کرده است. در واقع باید گفت این مراسم یک تناقض بزرگ را ایجاد کرد یعنی زنان برقع‌پوش عربستانی در کنار رقصنده‌های روسی.

ماهیت اهدافی که ولیعهد سعودی درصدد دستیابی به آنها جهت تقویت شانس خود برای تصدی مسند پادشاهی است، دیگر بر کسی پوشیده نیست و کاملا واضح و علنی است ولی آیا سزاوار است این شاهزاده به خاطر چنین اهدافی، فلسطین را بفروشد و با اسرائیل "هم‌پیاله" شود و همچنین یمن، سوریه، لیبی، لبنان و عراق را ویران کند و خزائن کشورش را برای ترامپ و صهیونیست‌ها باز کند و فشحا و ناهنجاری‌ها را در سرزمین حرمین شریفین گسترش دهد و دین را به چالش بکشد؟!!

پربیننده ترین خبرها