دیدار سفیر بن‌زاید با خاخام تندروی صهیونیست‎‌ها؛ آهنگ شتابان دین‌گریزی اماراتی‌ها

دیدار سفیر بن‌زاید با خاخام تندروی صهیونیست‎‌ها؛ آهنگ شتابان دین‌گریزی اماراتی‌ها
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 19:11

روزی نیست که مقامات اماراتی با اقدامات و رفتارهای ناهنجار جدایی کامل‌شان از دین اسلام، ملی‌گرایی عربی و تعلق ملی را مورد تأکید قرار دهند.

العالم- کشکول

نیازی نیست با یادآوری بسیاری از تلاش‌های شکست‌خورده و ناامیدانه‌ مقامات اماراتی- چه قبل از ائتلاف استراتژیک با دشمن جهان عرب و اسلام و چه بعد از امضای توافق‌نامه عادی‌سازی با این رژیم اشغالگر،- که به منظور تأکید بر دین‌گریزی‌شان صورت داده‎ اند، این واقعیت را اثبات کنیم بلکه در اینجا به دیدار اخیر "محمود آل خاجه" سفیر امارات در اراضی اشغالی با "شالوم کوهین" رئیس "شورای حکام تورات" اشاره می‌کنیم.

بی‌شرمی این سفیر بن‌زاید (ولیعهد امارات) به جایی رسید که او به این خاخام بسیار تندروی یهودیان ارتدکس گفت: "انشاالله با قدرت بازمی گردید و ما نیز در تمام منطقه از شما حمایت می‌کنیم."

او همچنین به گروه اخوان‌المسلمین و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای عرب‌زبان، که جنایات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه را پوشش می‌دادند، تاخت و آنها را به "دامن زدن به تنش" در منطقه متهم کرد. اقدام تامل‌برانگیزی که در این دیدار صورت گرفته، اینکه خاخام صهیونیست با دست کشیدن بر سر سفیر امارات به اصطلاح او را متبرک می‌کند. انتشار عکس‌های این دیدار به ویژه عکسی متبرک شدن سفیر با انتقاد شدید افکار عمومی مواجه شده است.

آل خاجه اظهارات احمقانه دیگری نیز در این دیدار مطرح کرده و گفته است: "او وقتی به اسرائیل آمد و مسجدی در تل‌آویو را دید، شوکه شد." گویا این سفیر احمق نمی‌داند که تل‌آویو از قدیم‌الایام و قبل از اینکه کشور امارات تاسیس شود و قبل از آنکه بذر سرطانی رژیم اشغالگر در قلب جهان اسلام پاشیده شود، سرزمینی فلسطینی به ام "تل الربیع" بود.

خلاصه آنکه، این سفیرِ بن‌زاید از این خاخام جنبش نژادپرست و راست‌افراطی خواست برای حضور در مراسم افتتاح معبد "سه دین ابراهیمی، به امارات سفیر کند؛ دینی که بن‌زاید تلاش می‌کند آن را به عنوان دینی جایگزینِ دین اسلام برای اماراتی‌‌ها تبلیغ کند. این امر نشان‌دهنده تلاش‌های مقام‌های اماراتی در بی‌حرمتی به دین اسلام و عدم شناخت کافی‌شان از این دین بزرگ است. در حالی‌که خداوند متعال در آیه‌ای از قرآن کریم می‌فرماید: "مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلَا نَصْرَانِيًّا وَلَٰكِنْ كَانَ حَنِيفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ" (ابراهیم به آیین یهود و نصاری نبود، لیکن به دین حنیف توحید و اسلام بود و هرگز از آنان که به خدا شرک آورند، نبود)، بن‌زاید برای ما دین جدیدی می‌آورد که ساخته دشمنان جهان عرب و اسلام است.

پربیننده ترین خبرها