واکنش جنبش جهاد اسلامی به دیدار سفیر امارات با خاخام تندروی صهیونیست

واکنش جنبش جهاد اسلامی به دیدار سفیر امارات با خاخام تندروی صهیونیست
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 10:56

جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار سفیر امارات در اراضی اشغالی را با یکی از خاخام‌های تندرو ارتدکس محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روسیا الیوم، جمیل علیان از رهبران این جنبش گفت، دیدار محمد محمود آل خاجه، سفیر امارات را با شالوم کوهن، رئیس شورای حکام تورات و خاخام اعظم در قدس محکوم می‌کند.

وی افزود، این دیدار و اهدافش در حالی که آل خاجه نسبت به نقش رژیم صهیونیستی در منطقه و توسعه آن ابراز خرسندی می‌کند، رژیمی که جنایت‌هایی را در حق کودکان و زنان و قتل عام هایی را مرتکب شده است، خطرناک است.

علیان گفت، این دیدار بیانگر سیاست رسمی رهبران امارات و همراهی آشکار با قتل عام‌های رژیم صهیونیستی در حق کودکان و غیر نظامیان غزه است که حتی متحدان نزدیک دشمن هم نتوانستند آن را نادیده بگیرند.

وی افزود، این دیدار و محتوای آن و نیز انتشارش در این دوره نقش مشکوک سفیر امارات را نشان می‌دهد که تلاش دارد، رژیم صهیونیستی را از مخمصه خود و تصویر جنایتکارانه‌اش در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نجات دهد و یک پوشش عربی برای جنایت‌های این رژیم در نوار غزه، یورش‌هایش به مسجدالاقصی و پاکسازی نژادی آن در قدس و محله الشیخ جراح دست و پا کند.

علیان گفت، این رفتار زشت بیانگر ترس عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی از این مساله است که ملتشان بابت این جنایت عادی سازی روابط آنها را محاکمه کنند و دروغ بودن سیاست های آنها در پی این جنایت های صهیونیستی که جهان را به لرزه درآورد، فاش شود. سفیر امارات دنبال فرار رو به جلو است.

وی با بیان اینکه چنین دیدارهایی نه تنها علیه فلسطین و مقاومت بلکه علیه تمامی امت اسلامی و عربی و منافع آنهاست که برای مسجدالاقصی و فلسطین قیام کردند، از همگان خواست این رفتارها را که با تاریخ، اهداف و وحدت منطقه مغایرت دارد، محکوم و رد کنند.

علیان در پایان از اتحادیه عرب، سازمان‌های اسلامی، دانشگاه الازهر و متفکران امت اسلام خواست این رفتار را که اهانتی به اسلام و معتقدات اسلامی است، محکوم و رد کنند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها