عقب نشینی مایکل فلن از درخواستش برای وقوع کودتا در آمریکا

عقب نشینی مایکل فلن از درخواستش برای وقوع کودتا در آمریکا
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 11:25

مایکل فلن، مشاور امنیت ملی دولت سابق متعلق به دونالد ترامپ در آمریکا در حالی که اخیرا در اظهاراتی جنجالی خواستار اجرای کودتایی مشابه با کودتای اخیر ارتش میانمار در داخل آمریکا شده بود، از این اظهاراتش عقب نشینی کرد.

العالم _ آمریکا

ماه فوره ارتش میانمار در کودتایی دولت منتخب این کشور را سرنگون و رهبرانش را بازداشت کرد.
مایکل فلن که برای مدت کوتاهی در دولت دونالد ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت کرد، در اظهار نظری تازه گفت که برای وقوع کودتای نظامی در آمریکا "دلیلی وجود ندارد". این اظهارنظر وی در حالی مطرح شد که او یک روز قبل از آن در یک کنفرانس "کیو انان" بر خلاف این صحبت را مطرح کرده و بر لزوم وقوع یک کودتای نظامی مشابه با کودتای میانمار در آمریکا تاکید کرده بود.
فلن در پستی در پیام‌رسان تلگرام که مورد علاقه گروه‌های راست افراطی است، نوشت: بگذارید خیلی صریح بگویم – به هر حال دلیلی برای وقوع یک کودتا در آمریکا وجود ندارد و من هیچ وقت خواستار اقدامی از این دست نشده و نمی‌شوم.
فلن خطاب به ۲۲۷۰۰۰ عضو کانالش در تلگرام نوشت: هرگونه گزارش درخصوص هر باور دیگر من یک ماجرای ساختگی گستاخانه مبتنی بر گزارشی تحریف شده از یک هیات در یک کنفرانس آمریکایی‌های وطن پرست است که همچون من عاشق این کشور هستند.
اما این صحبتهای فلن مغایر با آن چیزی هستند که او یک روز قبل از آن در کنفرانسی در شهر دالاس ایالت تگزاس مطرح کرد.
در جریان این کنفرانس، مایکل فلن در پاسخ به سوال یکی از مستمعین از خودش درخصوص تکرار کودتای میانمار در آمریکا گفت: این کودتا باید در اینجا رخ دهد.
ویدیوی این اظهار نظر جنجالی فلن بلافاصله در رسانه‌های اجتماعی پخش شده و او در پست تلگرامی‌اش ادعا کرد که رسانه صحبتهای او را "دستکاری" کرده‌اند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها