تظاهرات مردم سوریه علیه شبه‌نظامیان وابسته آمریکا؛ 5 تن کشته شدند

تظاهرات مردم سوریه علیه شبه‌نظامیان وابسته آمریکا؛ 5 تن کشته شدند
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 17:47

منابع سوری گزارش دادند که مردم شهر منبج در شمال این کشور علیه اقدامات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (وابسته به آمریکا)‌ تظاهرات کرده‌اند که این اقدام به درگیری با نیروهای وابسته به آمریکا منجر شده است.

العالم - سوریه

منابع سوری، عصر امروز (سه‌شنبه)، از تظاهرات اهالی شهر «منبج» (شمال سوریه) در محکومیت اقدامات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) خبر دادند.

خبرگزارش رسمی سوریه (سانا) در گزارش اولیه از این تظاهرات خبر داد که این تظاهرات در محکومیت اقدامات جنایتکارانه نیروهای تحت حمایت آمریکا (قسد)‌ در سربازگیری اجباری مردم شهر منبج انجام شده که شبه‌نظامیان کُرد با تیراندازی به سمت مردم این سعی در سرکوب این تظاهرات داشته‌اند.

فیلم منتشر شده در فضای مجازی از تظاهرات امروز در منبجفیلم منتشر شده در فضای مجازی از تظاهرات امروز در منبج


در گزارش اولیه سانا شمار تلفات این تظاهرات یک کشته و سه مجروح عنوان شده است.

فیلم منتشر شده در فضای مجازی از تظاهرات امروز در منبجفیلم منتشر شده در فضای مجازی از تظاهرات امروز در منبج

سانا همچنین خبر داد که تظاهرات‌کنندگان راه‌های اصلی و همچنین جاده‌های بین‌المللی میان حسکه و حلب را با آتش‌زدن لاستیک و قرار دادن سنگ در مسیر بسته‌اند و عده‌ای دیگر از مردم به ایست‌های بازرسی شبه‌نظامیان قسد در شهر حمله‌ور شده‌اند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که چند ساعت پس از تیراندازی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «آسایش»، مردم به نشانه اعتصاب تمام مغازه‌های خود را بسته‌اند.

بر اساس گزارش منابع رسمی سوریه، شبه‌نظامیان قسد، طی روزهای گذشته، با حمله به بخش‌های مختلفی از مناطق تحت اشغال خود در دیرالزور، الرقه و الحسکه ده‌ها تن از جوانان سوری را با هدف سربازگیری اجباری، ربوده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها