پنتاگون از مذاکره بنی گانتز با وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن درباره ایران خبر داد

پنتاگون از مذاکره بنی گانتز با وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن درباره ایران خبر داد
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 08:17

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، وزرای دفاع ایالات متحده و اسرائیل در واشینگتن درباره ایران مذاکره می‌کنند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در اظهاراتی مضحک مدعی شد موضوع رفتار «مخرب» ایران در منطقه از محورهای مذاکرات وزرای دفاع ایالات متحده و اسرائیل خواهد بود.
جان کربی در کنفرانس خبری در پنتاگون اظهار داشت، بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل پنجشنبه هفته جاری با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در واشینگتن با وزیر دفاع آمریکا دیدار خواهد کرد و مساله امنیت خاورمیانه اصلی محور مذاکرات این دو خواهد بود.
سخنگوی پنتاگون گفته است، انتظار می رود که آنها از جمله در خصوص مسائل امنیت منطقه صحبت کنند و واضح است که انتظار داشته باشیم که ایران و رفتارهای مخرب آن‌ در منطقه حتما مطرح شود.
جان کربی اضافه کرد، این بار اول نیست که وزیر دفاع آمریکا با وزیر دفاع بنی گانتز صحبت می‌کند، این دو پیش از این و در هفته‌های گذشته نیز تماس‌های تلفنی زیادی در مورد غزه داشته‌اند که در این باره اطلاع رسانی شد. البته ما اخیرا هم به اسرائیل سفر کردیم و آن‌ها مذاکرات مفصلی در آن یک روز با هم داشتند.
سخنگوی پنتاگون تصریح کرد٬‌ دیدار روز پنجشنبه ادامه آن گفت‌وگوها خواهد بود، ولی قطعا مسائل امنیتی منطقه‌ای در صدر این فهرست خواهد بود.
دفتر وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرده است، بنی گانتز روز چهارشنبه عازم واشینگتن می‌شود تا در آنجا با وزیر دفاع آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کند.
در حالی بنی گانتز عازم واشینگتن است که در داخل اسرائیل آشفتگی سیاسی با توجه به احتمال تشکیل کابینه توسط مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، افزایش یافته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها