دعوت وزیر صهیونیست برای حمله مسلحانه شهرک‌نشینان به فلسطینی‌های ۱۹۴۸

دعوت وزیر صهیونیست برای حمله مسلحانه شهرک‌نشینان به فلسطینی‌های ۱۹۴۸
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 14:23

وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی از دعوت برخی گروه‌های اسرائیلی برای حمله صهیونیست‌های مسلح به تظاهرات فلسطینی‌ها در شهرهای اشغالی حمایت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در حالی که هنوز چند روز از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه بعد از تجاوزها به قدس اشغالی و تخریب منازل فلسطینیان نگذشته اما تل‌آویو هنوز به اقدامات تحریک‌آمیز علیه ساکنان عرب شهرهای اشغالی ادامه می‌دهد.

«امیر اوحانا» رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت درخواست‌ها برای حملات مسلحانه صهیونیست‌های ساکن شهر اشغالی «لُد» به فلسطینی‌هایی که دست به تظاهرات می‌زنند، قانونی هستند.

هفته پیش بود که «عوفر کاسیف» نماینده حزب لیست مشترک اعراب در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) طی نامه‌ای اعتراض‌آمیز به اوحانا هشدار داده بود که یکی از اعضای شورای شهر لُد از صهیونیست‌ها خواسته با سلاح‌های گرم به فلسطینی‌ها حمله کنند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، اوحانا در پاسخ به این نامه مدعی شد: «با این استدلال که [درخواست مذکور] تنش‌زایی است، مخالفم. دعوت از شهروندان [اسرائیلی] برای دفاع از خود در برابر حملات [فلسطینی‌ها] با استفاده از سلاح‌های گرمی که برایشان نیز مجوز دارند، درخواستی قانونی است».

وی در اظهاراتی که تشویق‌کننده خشونت‌های بیشتر صهیونیست‌ها علیه معترضان فلسطینی است، افزود: «زمانی بود که یهودیان در برابر مهاجمان بی‌دفاع و بی‌قدرت بودند. چه خوب که آن زمان گذشته است».

شهر اشغالی لُد، یکی از چندین شهری بود که از چند هفته پیش به صحنه تظاهرات‌های فلسطینیان ساکن این شهر، در اعتراض به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به قدس شرقی و تخلیه اجباری محله شیخ جراح، تبدیل شده بود.

جنگ ۱۲ روزه غزه سرانجام در بامداد روز جمعه سی‌ویکم اردیبهشت پایان یافت؛ جنگی که با حضور بی سابقه ساکنان مناطق ۱۹۴۸ در تظاهرات‌های گسترده، به یک پدیده تبدیل شد. بعد از آن صهیونیست‌ها عملیات انتقام را آغاز کرده و تاکنون ۱۵۵۰ فلسطینی دستگیر شده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی این موج بازداشت‌ها را بی‌سابقه توصیف کرده و خبر دادند صهیونیست‌ها برای ۱۵۰ نفر به اتهام شرکت در راهپیمایی‌ها، شورش و اعتراض به سیاست نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به خصوص در قدس و الشیخ جراح، کیفرخواست صادر کرده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بامداد یکشنبه گزارش داد، وزارت امنیت عمومی رژیم صهیونیستی در حال نهایی‌سازی طرحی است تا با مستقر کردن تعداد زیادی از نظامیان این رژیم در شهرهای اشغالی، تظاهرات‌های فلسطینیان را با شدت بیشتری سرکوب کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها