اروپایی‌ها بالاخره تسلیم اراده سوری‌ها شدند

اروپایی‌ها بالاخره تسلیم اراده سوری‌ها شدند
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 15:12

سفارت‌های اروپایی بعد از ده سال، به سوریه بازمی‌گردند به نحوی که قبرس از اجاره ساختمان جدید سفارت این کشور در قلب پایتخت سوریه خبر داده و دو کشور دیگر نیز روابط‌شان را محرمانه با نظام دمشق ازسر گرفته‌اند.

العالم- درگوشی

به نظر می‌رسد پیروزی سیاسی که سوریه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری چه در عرصه داخلی و چه عرصه خارجی کسب کرده، انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی شده است تا تعامل سیاسی با سوریه را ازسر بگیرند. مثلا قبرس بعد از امضای قرارداد اجاره ساختمانی در شهرک "ابو رمانه" در قلب دمشق، سفارتش در این کشور را بازگشایی کرده است.

سوری‌ها می‌گویند کشورهای اروپایی که تحت تاثیر موضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه نظام دمشق بودند، به بازگشت روابط با سوریه به سطح قبل از جنگ امیدوارند و انتظار می‌رود کشورهای دیگر نیز چنین رویکردی را درباره روابط و بازگشایی سفارتخانه‌ها دنبال کنند.

اما کارشناسان سیاسی با بیان اینکه سوریه‌ی امروز در مرحله بهبود سیاسی و اقتصادی هستند، از کشورهای غربی خواسته‌اند تحریم‌های ظالمانه علیه ملت سوریه را لغو کنند.

در همین پیوند، برخی منابع نیز اعلام کردند دیپلمات‌هایی از کشورهای یونان، مجارستان و صربستان وارد دمشق شده‌اند و در حال آماده‌سازی برای ازسرگیری فعالیت‌های دیپلماتیک به استثنای بخش‌های کنسولی که نیازمند شمار زیادی دیپلمات است، هستند.

بازگشت نمایندگی‌های دیپلماتیک به سوریه در سطوح مختلف آغاز شده است و کارشناسان این امر را به مثابه آغاز پایان مواضع متزلزل اروپا در برابر فشارها و تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن دولت سوریه در منطقه و جهان ارزیابی می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها