عراقچی: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقدند قابل حل شدن است

چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 15:10

معاون وزیر امور خارجه درباره مذاکرات جاری در وین با بیان این‌که همه هیأت‌ها به این نتیجه رسیدند که باید برای مشورت‌ها و تصمیم‌گیری‌های بیشتر به پایتخت‌ها مراجعه کنند، گفت که اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقدند قابل حل شدن است.

العالم - ایران

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین امروز (چهارشنبه) و پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: امروز در موقعیتی هستیم که باید یک جمع بندی جدیدی از مذاکراتی که تا الان انجام شده داشته باشیم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: همه هیأت‌ها به این نتیجه رسیدند که باید مراجعه مجددی به پایتخت‌ها برای مشورت‌های بیشتر و تصمیم گیری‌های بیشتر در خصوص مسائل مورد اختلاف صورت بگیرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: امروز یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از آن هیأت‌ها به پایتخت‌های خودشان مراجعه خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: احتمالا در جلسه کمیسیون مشترک درباره تاریخ برگشت هم تصمیم گیری خواهد شد.

عراقچی افزود: همه هیأت‌ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد. اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد، ولی به هر حال جزییات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود. ان‌شاءالله در جلسه جمع بندی خواهد شد که چه زمانی شروع خواهیم کرد.

وی یادآور شد: بعید می‌دانم خیلی فاصله بیفتد و احتمالا مثل ادوار گذشته بعد از یک دوره مشورتی در تهران ان‌شاءالله به وین باز خواهیم گشت.

پربیننده ترین خبرها