طرح ایرلند شمالی برای اخراج سفرای رژیم صهیونیستی از بریتانیا

طرح ایرلند شمالی برای اخراج سفرای رژیم صهیونیستی از بریتانیا
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 17:14

در ادامه واکنش‌ها به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه، طرحی به شورای شهر پایتخت ایرلند شمالی ارائه شده که از دولت‌های بریتانیا و ایرلند درخواست می‌کند تا سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

در ادامه واکنش‌های جامعه جهانی به جنایات 12 روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، شورای شهر «بلفاست» پایتخت ایرلند شمالی خواستار اخراج سفرای رژیم صهیونیستی شد.

پایگاه خبری «بلفاست تلگراف» گزارش کرد، قرار است طرحی به شورای شهر بلفاست ارائه شود که در آن مقام‌های محلی از دولت‌های انگلستان و ایرلند درخواست می‌کند تا هرچه سریع‌تر سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کند.

رژیم صهیونیستی اخیراً طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.

طرح اخراج سفرای رژیم صهیونیستی از بریتانیا توسط «فیونا فرگوسن» عضو انجمن «افراد قبل از سود» قرار است در شورای شهر بلفاست به بحث گذاشته شود.

در طرح فوق تأکید شده است که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه همچون «تداوم پاکسازی نژادی فلسطینیان است و توسعه شهرک‌های غیرقانونی نقض آشکار قوانین بین‌الملل است».

در بخشی از این طرح آمده است: «لیست فزاینده‌ای از سازمان‌های حقوق بشری همچون جدیدترین گزارش دیده‌بان حقوق بشر اقدامات اسرائیل را همچون آپارتاید می‌داند».

این طرح سپس با اشاره به این موارد تأکید می‌کند: همکاری عادی با دولت اسرائیل در این شرایط قابل دفاع نیست».

در این طرح با تأکید بر حمایت مردم ایرلند شمالی از ملت فلسطین آمده است: «شورا (شورای شهر بلفاست)، تاریخ غنی همبستگی و کنشگری تمامی جوامع شهر بلفاست در حمایت از فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و یکی از این حمایت‌ها به همین روزهای اخیر مربوط می‌شود که اعتراضات گسترده‌ای برگزار شد که مردم خواستار پایان بدرفتاری اسرائیل با فلسطینیان شدند و چنین همبستگی شهروندان ما می‌تواند ابزار مهمی در توقف حمایت ما از اقدامات اسرائیل باشد».

نویسنده این طرح سپس تأکید کرد: «شورای شهر بلفاست بنابراین اقدامات دولت اسرائیل را محکوم می‌کند و موافقت می‌کند تا درخواستی را برای دولت ایرلند و پادشاهی متحده انگلیس ارسال کند و از آن‌ها بخواهد که سفرای اسرائیل را فوراً اخراج کنند».

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان واکنش‌های زیادی را در میان افکار عمومی جهان به همراه داشته است و تظاهرات‌های اعتراضی گسترده‌ای علیه این اقدامات در سراسر جهان برگزار شد و مردم جهان خواستار توقف خشونت‌های تل‌آویو علیه مردم فلسطین شدند.

اخیراً نیز در تاریخ 6 خردادماه، رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت، خشم این رژیم را به همراه داشت.

پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی «سازمان همکاری اسلامی» خواستار بررسی دقیق جرایم صورت گرفته شده بود. پاکستان به نیابت از این سازمان و تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری این نشست شده بود.

در متن این پیش‌نویس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده «فوراً اقدام به تشکیل یک کمیسیون مستقل و بین‌المللی در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و اسرائیل کند».

پربیننده ترین خبرها