کاخ سفید: باید موضوع حملات سایبری را در دیدار با پوتین مطرح می‌کند

کاخ سفید: باید موضوع حملات سایبری را در دیدار با پوتین مطرح می‌کند
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 22:21

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در دیدار با همتای روسی خود موضوع حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی که واشنگتن ادعا می‌کند از خاک روسیه انجام می‌شود را مطرح کند.

العالم - آمریکا

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که حدود دو هفته آینده در ژنو سوئیس برگزار می‌شود، موضوع حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی را مطرح خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر اظهار داشت: «قطعاً رئیس‌جمهور بایدن فکر می‌کند که رئیس‌جمهور پوتین و دولت روسیه وظایفی برای متوقف کردن و جلوگیری از این حملات دارند.»

چندی پیش به دنبال شدت گرفتن حملات سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی و متهم شدن دولت روسیه به دست داشتن در این حملات، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که بنابر اعلام نهادهای اطلاعاتی آمریکا تاکنون هیچ‌گونه شواهدی دال بر دخالت دولت روسیه در حملات سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی یافت نشده است.

بایدن در عین حال مدعی شد که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عاملان اصلی حملات سایبری اخیر به شرکت‌های آمریکایی که با هدف باج گیری انجام شده است، در روسیه سکونت دارند.

پربیننده ترین خبرها