جنگ قدرت در سرزمین های اشغالی برسر حذف نتانیاهو

جنگ قدرت در سرزمین های اشغالی برسر حذف نتانیاهو
پنج‌شنبه 13 خرداد 1400 - 14:12

تحلیلگران سیاسی درباره چند سناریوی امنیتی که تیم نتانیاهو برای کسب رأی اعتماد دوباره کنست، سرگرم کار بر روی آنها هستند هشدار داده اند. این در حالی است که تیم جدید هیچ برنامه سیاسی یا اقتصادی ندارند و تنها هدفشان، براندازی نتانیاهوست.

العالم - نظرکده

این تحلیلگران بر این عقیده اند که تیم جدید تنها یک هفته فرصت دارد تا کابینه خود را به کنست معرفی کند و در این مدت نتانیاهو هم در تلاش است و تسلیم نخواهد شد و تیم جدید تنها زمانی می تواند بگوید که نتانیاهو تمام شده که بتواند رأی اعتماد کنست را با 61 رأی موافق به دست آورد.

از جمله سناریوهای قابل پیش بینی این است که بنیامین نتانیاهو با همکاری امیر اوحانا، وزیر امنیت داخلی این رژیم برای ایجاد هرج و مرج، تعدادی شهرک نشین مسلح را به خیابان های قدس بکشاند.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی هم بر این عقیده اند که نتانیاهو تا آخرین لحظه هر کاری می کند تا ضمانت های لازم را برای خروج ایمن و بی دردسر خود از صحنه سیاسی از جمله زندان نرفتن و بسته شدن پرونده به دست آورد.

آنها معتقدند که نتانیاهو به حساس ترین و خطیرترین مرحله در دوره زمامداری خود رسیده است؛ او هم اکنون با خطر جدی رو به روست و در آستانه خروج از صحنه سیاست قرار گرفته است.. این یأس باعث شده است که او در آخرین لحظات چهره واقعی خود را نشان دهد.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که شدت دشمنی با نتانیاهو و اشتیاق احزاب به خلاص شدن از دست او همه احزاب این رژیم را به رغم همه تضادهایشان علیه او متحد کرده است و چنین پدیده ای را فقط در رویارویی با شخصی مثل نتانیاهو می شد دید.

آنها خاطرنشان کرده اند اوضاع در این رژیم به نوعی بحران زدگی و بن بست و بازماندن از پیشرفت در همه مسیرها رسیده است تا حدی که توان همه نیروها را تحلیل برده است.

کارشناسان معتقدند که تفکر دموکراتیک در رژیم صهیونیستی ثابت کرده است که این رژیم به دلیل برگزاری انتخابات های پی در پی دچار بحران شده است و این بحران، بحران فرد نیست بلکه بحران کل رژیم است.

پربیننده ترین خبرها