برای جلوگیری از تبانی نتانیاهو؛

لاپید خواستار تغییر رییس پارلمان صهیونیستی قبل از رای گیری درباره کابینه جدید شد

لاپید خواستار تغییر رییس پارلمان صهیونیستی قبل از رای گیری درباره کابینه جدید شد
پنج‌شنبه 13 خرداد 1400 - 18:30

یائیر لاپید رئیس حزب "یش‌عتید" به همراه احزاب ائتلاف جدید در پارلمان رژیم صهیونیستی با جمع آوری 61 امضا خواستار تغییر رییس فعلی کنست (پارلمان) شده اند تا وی به عنوان هم حزبی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی نتواند مانع از تشکیل کابینه جدید و برکناری نتانیاهو از قدرت شود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو با انتشار توییتی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) - که به‌زودی برای دادن رأی اعتماد به کابینه «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا تشکیل جلسه خواهند داد - خواسته است که این کابینه را تایید نکنند.

در واکنش به این اقدام نتانیاهو، احزاب ائتلاف جدید در پارلمان رژیم صهیونیستی با 61 امضا خواستار تغییر یاریف لیفین رییس کنست شده و خاطرنشان کرده اند که این نگرانی وجود دارد که وی به عنوان عضو حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نخست وزیر فعلی این رژیم، قصد داشته باشد که رای گیری برای کابینه جدید را به تعویق بیندازد.

بر اساس گزارش های مطبوعاتی ، یایر لاپید و نفتالی بنت ، سران ائتلاف جدید چهارشنبه شب اعلام کردند ، نگران هستند که لیفین بخواهد به دنبال توافق صورت گرفته در حزب لیکود، جلوگیری از رای اعتماد به کابینه جدید را در دستور کار کنست قرار دهد تا به ایجاد شکاف در ائتلاف جدید منجر شود.

ائتلاف جدید، شامل 61 عضو کنست است که کمترین اکثریت ممکن کنست را شامل می شود که 120 کرسی دارد، به طوری که اگر یک فرد بخواهد از این ائتلاف جدا شود، می تواند اتحاد جدید را از بین ببرد و نتانیاهو در قدرت باقی بماند.

بعد از اعلامیه دو حزب یامینا و یش‌عتید درباره موفق‌شدن برای تشکیل کابینه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که با خطر کنار رفتن از قدرت بعد از ۱۲ سال مواجه شده، برای جلوگیری از این موضوع دست به دامن کنست شد.

بامداد امروز (پنجشنبه) لاپید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است.

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، بنت ابتدا به مدت ۲ سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها