دمشق: سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری برای بازی ژئوپلیتیک غرب تبدیل شده است

دمشق: سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری برای بازی ژئوپلیتیک غرب تبدیل شده است
جمعه 14 خرداد 1400 - 04:33

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی صرفا به ابزاری برای بازی ژئوپلیتیکی که از سوی آمریکا ومتحدانش در غرب هدایت می‌شود، تبدیل شده است.

العالم-سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیشب در سخنانی در نشست سازمان ملل اعلام کرد که سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به ابزاری برای بازی ژئوپلیتیکی که از سوی آمریکا ومتحدانش در غرب هدایت می‌شود، تبدیل شده است.

به گزارش سانا، بسام صباغ اظهار داشت که دمشق با فشارهای آمریکا و غرب مخالف است و آن را تنها وسیله‌ برای باج خواهی سیاسی می‌داند.

وی تصریح کرد: سوریه همواره اطلاعات مربوط به داشتن تسلیحات شیمیایی و جابجایی مواد سمی از سوی گروه‌های تروریستی به منظور متهم کردن ارتش سوریه را در اختیار سازمان ملل متحد و سازمان منع تسلیحات شیمیایی قرار داده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عنوان کرد: کشورهای حامی تروریسم طی سال های اخیر بر اقدام تروریست‌ها در به کارگیری تسلیحات شیمیایی ومواد سمی یا تهدید به استفاده از آن سرپوش گذاشته وعلیه کمیته‌های حقیقت یاب سازمان منع گستری سلاح‌های شیمیایی فشار اعمال کرده‌اند.

صباغ تأکید کرد که دمشق به تعهدات خود برای پیوستن به توافقنامه منع تسلیحات شیمیایی پایبند بوده و در زمانی مناسب و شرایطی دشوار ذخایر شیمیایی خود را نابود کرده است.

انتهای پیام

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها