ورود ده‌ها دستگاه ماشین آلات سنگین مصر به غزه برای آواربرداری از ویرانه‌های جنگ

ورود ده‌ها دستگاه ماشین آلات سنگین مصر به غزه برای آواربرداری از ویرانه‌های جنگ
جمعه 14 خرداد 1400 - 20:18

مصر امروز جمعه ده‌ها دستگاه ماشین آلات سنگین را به منظور آواربرداری از ویرانه‌های بمباران‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد این منطقه کرد تا پس از آن عملیات بازسازی شروع شود.

العالم - فلسطین اشغالی

ویدئویی امروز توسط رسا‌نه‌های مصری منتشر شده که ورود ماشین آلات سنگین نظیر کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی و دیگر تجهیزات به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح را نشان می‌دهد.

رسانه‌های مصری اعلام کردند که ورود تجهیزات مصری به نوار غزه با هدف کمک به جمع‌آوری آوارهای خانه‌های تخریب شده در تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفته است تا پس از آن کار بازسازی این منطقه آغاز شود.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در پاسخ به درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان روز سه شنبه ورود فوری تجهیزات به نوار غزه برای مشارکت در بازسازی آنجا را خواستار شد.

سلامه معروف رئیس دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اخیرا اعلام کرد جنگنده‌های نیروی هوایی و توپخانه نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۸۱۰ بمباران علیه مناطق مختلف نوار غزه از ابتدای تجاوز دوازده روز اخیر به این منطقه انجام دادند که این حملات علیه خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی و دولتی و زیر ساخت‌ها اعم از جاده‌ها، خیابان‌ها، شبکه‌های توزیع برق و آب و همچنین فاضلاب غزه متمرکز بود.

وی افزود: حدود ۳۲۰ میلیون دلار در این جنگ به نوار غزه خسارت وارد شده که از این میزان ۲۵۰ میلیون دلار خسارت مستقیم و ۷۵ میلیون دلار خسارت غیر مستقیم برآورد شده است.

معروف تاکید کرد: بیش از ۱۳۳۰ واحد مسکونی به طور کلی در حملات رژیم صهیونیستی ویران شده و بیش از ۱۲۸۰۰ واحد مسکونی دیگر دچار خسارت‌‌های متوسط و جزئی شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها