سرنگونی نتانیاهو و نبرد "شمشیر قدس"

سرنگونی نتانیاهو و نبرد
شنبه 15 خرداد 1400 - 17:10

کارشناسان و ناظران معتقدند، نبرد "شمشیر قدس" به تمام جاه‌طلبی‌های نتانیاهو و رویاهای او برای بقا در قدرت پایان داد.

العالم - نظرکده

فعالان سیاسی می‌گویند، نتانیاهو مجدانه تلاش می‌کند عقربه‌های ساعت را به عقب برگرداند تا در قدرت باشد.

فعالان سیاسی با بیان اینکه بحران داخل رژیم صهیونیستی بحران موجودیتی است، خاطرنشان می‌کنند که این رژیم به شکست خود در نبرد "شمشیر قدس" اذعان نمی‌کند و بلکه تمام تلاش خود را برای وارونه جلوه دادن نتیجه آن به‌کار بسته است.

به گفته این فعالان، رژیم اشغالگر با بازداشت و سرکوب فلسطینیان در داخل اراضی اشغالی موجودیت جعلی خود را تضمین می‌کند.

این فعالان افزود، رژیم اشغالگر به‌ویژه بعد از اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان و مرتبط کردن قدس به مقاومت در لبنان و در منطقه، هرگز دست به ماجراجویی نظامی نخواهد زد.

فعالان سیاسی همچنین تأکید می‌کنند، رژیم صهیونیستی در پایان خط قرار دارد و دولت آمریکا هرگز نمی‌تواند مانع از زوال و نابودی صهیونیست‌ها شود.

از سوی دیگر، ناظران بر مسائل رژیم صهیونیستی خاطرنشان می‌کنند اینکه ارتش اشغالگر راهپیمایی دوچرخه‌سواراتی که برای یاری به قدسی‌ها و اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها را در قدس اشغالی سرکوب کرده‌اند، بی‌سابقه نبود و فلسطینیان این شهر اشغالی هر از گاهی شاهد این جنایت هستند.

این کارشناسان در عین حال تأکید دارند که بحران در سیاست داخلی اسرائیل مانع از آن خواهد شد که این رژیم وارد جنگی دیگر شود؛ همچنانکه اخیرا یک رسانه عبری‌زبان مدعی شد که وزیر جنگ رژیم اشغالگر به واشنگتن "فراخوانده شد"؛ زیرا دولت بایدن نگران بود که نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط خود، جنگی را علیه یک کشور دیگر در منطقه آغاز کند.

فرماندهانی در جنبش جهاد اسلامی می‌گویند، مقاومت فلسطین از طریق نبرد "شمشیر قدس" پیام‌هایی عملی به رژیم اشغالگر فرستاد مبنی بر اینکه معادله در منطقه عملا تغییر کرده و مقاومت فلسطین دست برتر را در نبردها دارد.

آنها تصریح کردند، رژیم اشغالگر در نبرد "شمشیر قدس" تلاش کرد که پیروزی را از آنِ خود کند؛ لذا جبهه داخلی در قدس اشغالی را هدف قرار می‌داد تا جنبش مقاومت فلسطین را فلج کند و پیروزیِ از دست رفته را به دست بیاورد.

این فرماندهان مهم‌ترین نتیجه نبرد "شمشیر قدس" را ساقط کردن بنیامین نتانیاهو از کرسی قدرت عنوان و تأکید کردند که مقاومت فلسطین قواعد جدیدی را در رویارویی با صهیونیست‌ها تحمیل کرد و مقاومت تحت هیچ شرایطی از آرمان‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

آنها در ادامه افزودند، وحدت فلسطینیان در رویارویی با دشمن صهیونیستی یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل سقوط نتانیاهو بود. به گفته آنها، دولت جدید رژیم صهیونیستی خشن‌تر و وحشی‌تر در تعامل با ملت فلسطین خواهد بود و هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد؛ ولی فلسطینیان همچنان تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین‌شان مقاومت خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها